لاریجانی در نشست ستاد اجرایی اربعین حسینی در خوزستان؛

اربعین حسینی؛ سرمایه بزرگ اجتماعی و معنوی/ تجربیات اجرایی راهپیمایی اربعین به دیگران منتقل شود

رئیس مجلس گفت: راهپیمایی اربعین حسینی یک سرمایه بزرگ اجتماعی و معنوی برای کشور است.

به گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی بعدازظهر امروز یکشنبه (8 آذرماه) در نشست ستاد اجرایی اربعین حسینی استان خوزستان پس از استماع گزارش مسئولان اجرایی این ستاد در نحوه خدمات رسانی به زائران حسینی، گفت: در اینجا باید از مسئولان و مردمی که در این حوزه حضور داشتند تشکر کنم زیرا اینگونه کارها بسیار ارزشمند بوده و جزو باقیات الصالحات است.

رئیس مجلس شورای اسلامی راهپیمایی اربعین حسینی را یک حادثه مهم دانست و گفت: زائران حسینی با شور و اشتیاق بسیار و با حضوری غیر قابل تصور در راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی نشانگر تعلقات دینی مردم ایران است، گفت: این راهپیمایی سرمایه بزرگ اجتماعی و معنوی کشور است، از این رو کشوری که چنین سرمایه‌ها و پشتیبانی‌ای داشته باشد قطعا سرافراز و پایدار خواهد بود زیرا این واقعه یک قرارداد اجتماعی بین مردم نیست بلکه یک تعلق قلبی بوده و مردم با تمام وجود در آن شرکت می‌کنند.

لاریجانی با اشاره به بازدید از پایانه مرزی مهران، گفت: در اینجا باید از تمام مسئولان دو استان ایلام و خوزستان در خدمات رسانی به زائران حسینی قدردانی و تشکر کنم زیرا آن‌ها در حد وظیفه و کار اداری اقدام نمی‌کنند بلکه تمام وجودشان عشق خدمت به زائران بوده که این خود یک موضوع ارزشمند است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه در دو استان ایلام و خوزستان نشاط مثبتی بین مردم و زائران وجود دارد، ‌گفت: خوشبختانه در بازدید از نقطه صفر مرزی شلمچه مشاهده کردیم که هیچ ازدحامی وجود نداشت که این مسئله نشان می‌دهد که تمام اقدامات با برنامه صورت گرفته، از این رو پیشنهاد می‌کنم که سوابق کاری و اقدامات صورت گرفته در سال جاری و سال‌های قبل در بحث خدمات رسانی به زائران اربعین مکتوب و ثبت و ضبط شود تا بخش‌ها و سازمان‌های دیگر استان‌ها نیز بتوانند از آن استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد می‌کنم که رادیو و تلویزیون صحنه‌های ایثارگری و تعلق خاطر مردم و زائران حسینی را ثبت کنند زیرا با این اقدام عواطف اجتماعی بین مردم جامعه در هم تنیده می‌شود.

 

راهپیمایی اربعین میراثی گرانقدر برای کشور

دکتر لاریجانی با اعلام اینکه راهپیمایی اربعین میراثی گرانقدر برای کشور است، گفت: امیدوارم سال آینده با برنامه‌ریزی‌های بهتر و مدون تر راهپیمایی اربعین پر رونق‌تر شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در این رابطه وزارت خارجه نیز باید اقداماتی را برای تسهیل در رفت و آمد زائران انجام دهد، به ویژه اینکه اتوبوس‌های ایرانی بتوانند به داخل کشور عراق رفته تا مردم از مشکلات پیرامون رهایی یابند، همچنین این موضوع از لحاظ تجاری بسیار مفید است.

وی ادامه داد: قطعا حجم کاری صورت گرفته در اربعین حسینی با توجه به دوره کوتاه بسیار سنگین بوده و کمترکشوری می‌تواند این گونه کارها را انجام دهد، از این رو برای بهبود هرچه بیشتر این بخش و خدمات رسانی مطلوب تر به زائران نیاز به بسیج عمومی است.

دکتر لاریجانی همبستگی اجتماعی و اقتدار را از مولفه‌های مهم راهپیمایی اربعین حسینی دانست و گفت: قطعا تمام دست اندرکاران و مسئولان اجرایی نتایج تلاش‌های خود را در زندگی‌های خودشان می‌بینند، در اینجا البته باید از مردم شریف خوزستان به ویژه مردم آبادان و خرمشهر تشکر کنم زیرا تلاش آن‌ها نشان می‌دهد که مردم خوزستان از یک ریشه عمیق دینی برخوردار بوده و این خود شناسنامه مردم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به طور حتم پشتیبانی جدی در مسیر اربعین زمینه‌ای برای جهش معنوی مردم خوزستان است.

در ادامه این نشست انصاری نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی و تشکر از حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان گفت: خوشبختانه با برنامه‌ریزی مدون و بلندمدت مسئولان استان، خدمات مناسبی به زائران حسینی ارائه شده و عملکرد دستگاه‌ها هرساله بهتر از سال گذشته می‌شود.

وی ادامه داد: به طور حتم راهپیمایی اربعین حسینی یک حادثه مهم بوده و قطعا می‌توان آن را از لحاظ مختلف مورد بررسی قرار داد زیرا حجم گسترده‌ای از مردم راه طولانی را برای زیارت اهل بیت طی می‌کنند که این خود دارای اهمیت بسیار است.

همچنین در این نشست دهدشتی نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مربوطه در خدمات رسانی به زائران حسینی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شرایط امسال بهتر از گذشته است.

وی با اشاره به حضور خودجوش مردم استان خوزستان در خدمت رسانی به زائران حسینی گفت: مردم منطقه در این ایام خود را وقف زائران می‌کنند.

دهدشتی تصریح کرد: به نظر من تلاش‌های مردم و مسئولان باید ساماندهی، ثبت و ضبط شود تا تجربیات به مدیران آینده منتقل شود، همچنین می‌بایست پایانه‌های مرزی را برای افزایش خدمات به مردم و زائران افزایش داد.

 در این نشست همچنین سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: قطعا در چند روز اخیر در شلمچه و چزابه چیزی جز عشق مردم به اهل بیت نمی‌توان دید و این صحنه‌ها در هیچ جای دنیا تکرار نمی‌شود، از این رو صدا و سیما باید این صحنه‌ها را ثبت و ضبط کرده تا همه از ارادت مردم مسلمان ایران به اهل بیت آگاه شوند.

وی بر مردمی بودن خدمات رسانی به زائران حسینی تاکید کرد و گفت: به طور حتم مردمی بودن این حرکت بسیار مهم بوده و اگر دولتی شود شرایط تغییر می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار