مشهد؛

زیارت حضرت رسول(ص) در حرم رضوی همزمان با 28 صفر

مراسم قرائت «زیارت‌ حضرت رسول (ص) از بعید» در خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار زیارت حضرت رسول(ص) در حرم رضوی همزمان با 28  صفرگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون طرح و برنامه‌ریزی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از قرائت زیارت حضرت رسول (ص) پس از نماز ظهر و عصر نوزدهم آدرماه مصادف با 28 صفر در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت رضا (ع) با حضور زائران و مجاوران خبر داد. 

محمدکاظم دبیری گفت: این مراسم که با سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر رفیعی برگزار می شود از صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی به صورت مستقیم پخش می‌شود.

وی افزود: این مراسم همچون سال های گذشته در مساجد و اماکن مقدسه و مذهبی سراسر کشور با هدف بزرگداشت یاد و نام پیامبر عظیم الشان اسلام اجرا می شود.

معاون طرح و برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: در مساجد سراسر استان از طریق ائمه جماعات و مرکز رسیدگی به امور مساجد و هیئت مذهبی و همچنین بسیج این مهم پیگیری شده و همزمان با سراسر کشور این مراسم برگزار می‌شود.

دبیری افزود: در 28 بقعه امامزادگان استان با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان این مراسم معنوی برپا می‌شود.

وی همچنین از برگزاری این مراسم در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: با هماهنگی انجام شده در تمام مساجد و مراکز مذهبی این مراسم برگزار می‌شود، البته در هر شهرستان یک مسجد به عنوان مسجد محور که معمولا مساجد جامع شهرستان‌ها هستند مراسم باشکوهتری برگزار می‌کنند.

این مراسم معنوی نیز در ادارات و سازمان های استان همزمان با نماز ظهر و عصر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.