از دیدگاه بعیدی نژاد "ترو " چه کسی است؟+عکس

بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خود، ویژگی های شخصیتی معاون معاون مديركل آژانس انرژی هسته ای در امور پادمان را برشمرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید بعیدی نژاد در صفحه اینستاگرام خوددر راجع به آقای "ترو"معاون آژانس انرژی هسته ای گفت.

معرفی آقای

بعیدی نژاد در این پست نوشت: پيش نويس گزارش ارزيابي نهايي مدير كل آژانس پيرامون پي ام دي را در واقع آقاي "ترو" معاون مدير كل آژانس در امور پادمان مي نويسد. بديهي است كه نقش آقاي آمانو بعنوان عاليترين مقام آژانس، اخذ تصميم نهايي در خصوص سياستهاي راهبردي و مديريتي در پيش نويس گزارشي است كه آقاي ترو و تيم فني وي بايد آنرا تهيه و نهايي كنند. آقاي ترو محصول تغيير رهيافت آژانس در دو سال اخير در پيگيري مباحث پادمان با ايران ميباشد و بر همين مبنا ماموريتي متفاوت از ديگر معاونين اين بخش در سالهاي قبل بر عهده داشته است.

معاون مديركل در امور پادمان مهمترين پست مديريتي آژانس بعد از پست مدير كل مي باشد و اين به دليل نقش اساسي مباحث پادمان در ذيل ماموريتهاي آژانس ميباشد. معاونت پادمان با در اختيار داشتن هشتصد و پنجاه نفر پرسنل ، كه عمدتا نيروهاي تخصصي و فوق تخصصي هستند، و با در اختيار داشتن بيشترين درصد بودجه آژانس براي اِعمال وظيفه ي نظارت بر فعاليتهاي هسته اي كشورهاي عضو آژانس، در حقيقت در قلب فعاليتهاي سازماني آژانس قرار دارد.

متاسفانه مشي و شيوه ي معاونين قبلي آژانس در امور پادمان در تعامل با ايران همواره با سياست همراه بودند و همين امر آژانس را از مشي فني و بيطرفانه ي خود در تعامل با ايران خارج مي ساخت. اما آمدن آقاي ترو در دو سال گذشته برخورد متفاوتي از آژانس با ايران را به نمايش گذاشت و بنده به سهم خودم در جريان گفتگوهاي ايران با آژانس در بيش از دو سال گذشته اين تفاوت شخصيت را از نزديك حس كردم. ترو شخصيتي آرام و بدون حواشي سياسي است كه علاقه اي نيز به شركت در مصاحبه ها و موضعگيريهاي سياسي ندارد و توجه عمده ي او معطوف بر كار فني و تخصصي خود ميباشد.

رفتار متعادل و متوازن آقاي ترو در بحثهاي دو ساله ي آژانس در ايران بي شك تاثير مهمي در پيشبرد روند حل و فصل مسائل حال و گذشته ي اختلافي ايران با آژانس داشته است. اينك از آژانس انتظار ميرود كه در قدم بسيار مهم پاياني خود در اين مرحله و در آستانه ي ارائه ي يكي از مهمترين گزارشات در طول تاريخ خود، با ارائه ي گزارشي دقيق و حرفه اي، تفوق كامل وجهه ي فني و بيطرفانه ي خود در پيگيري مباحث هسته اي را به جامعه ي بين المللي اثبات نمايد و با فراهم ساختن زمينه و مبناي فني بسته شدن پرونده ي پي ام دي، به برگشتن اعتماد از دست رفته ي خود در سطح بين المللي كمك نمايد.






برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.