شیراز؛

روشی جدید در درمان "واریس اندام تحتانی" و درمان "تورم لنفاوی"

برای نخستین بار در جهان، روشی جدید در درمان "واریس اندام تحتانی" به صورت سرپایی و درمان "تورم لنفاوی" در بیمارستان نمازی شیراز، انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رییس بخش جراحی عروق بیمارستان نمازی با بیان اینکه این بیمارستان، دو افتخار دیگر در پرونده سلامت استان فارس، ثبت کرد افزود: برای نخستین بار در جهان، روشی جدید در درمان "واریس اندام تحتانی" به صورت سرپایی و درمان "تورم لنفاوی" در این بیمارستان انجام شد.

"حسین حجتی"، ادامه داد: در روش جدید برای درمان "واریس اندام تحتانی" به صورت سرپایی، سیاهرگ ها با بی حسی موضعی و انجام داپلر رنگی، در چند نقطه بسته و پیچانده می شوند.
 
وی هزینه درمانی این روش را، حداقل یک هشتم روش های پیشین عنوان کرد و ادامه داد: در این روش جدید، بیمار نیازی به کاتترهای گران و دستگاه های لیزر یا رادیوفرکانسی (RF) ندارد.

دکتر "حجتی" عود بسیار کمتر و نبود آسیب دیدگی پوست و عصب را از دیگر نکته های مثبت این روش درمانی برشمرد.

رییس بخش جراحی عروق بیمارستان نمازی اضافه کرد: روش جدید دیگری هم برای درمان "تورم لنفاوی" در بیمارستان نمازی شیراز انجام شده که این روش، با ایجاد تونل زیرجلدی، گذاشتن کاتتر مخصوص و وصل کردن کاتتر به داخل پریتوان انجام  می شود.

وی با بیان اینکه این روش درمان به نام ""Shiraz-Hodjati-method نامگذاری شده است، یادآور شد: نتیجه رضایت بخش این روش درمانی، موجب اولویت آن به سایر روش ها می شود، چرا که آسیب دیدگی به بافت ها در آن کمتر و دوره نقاهت هم کوتاه تر است.

انتهای پیام/س
برچسب ها: روشی ، جدید ، واریس ، تورم ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.