آزمایش نسل پنجم شبکه موبایل در ژاپن

ژاپن به تازگی آزمایش شبکه های نسل پنجم تلفن همراه را آغاز کرده است و تصمیم دارد تا از این تکنولوژی به زودی در شبکه های خود استفاده کند.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حالی که شمار زیادی از کشورهای دنیا تازه از نسل چهارم شبکه ارتباط موبایلی بهره مند می شوند، ژاپن تست شبکه های 5G را در دنیای واقعی آغاز کرده است. این کشور در نظر دارد تا سال 2020 میلادی، نسل جدیدی از این شبکه ها را برای شهروندانش راه اندازی کند و ظاهرا هم در انجام این کار موفق عمل کرده چراکه تست های انجام گرفته برای سنجش عملکرد این شبکه توسط Docomo موفقیت آمیز بوده اند.

کمپانی مورد بحث تست های خود را با همراهی تولید کنندگان مطرح تجهیزات شبکه نظیر نوکیا نتورکز، اریکسون، فوجیتسو و سامسونگ انجام داده است. در مراحل نخستین این تست ها، اپراتور مذکور با مشکلاتی برای انتقال داده از طریق 5G در داخل ساختمان های تجاری مواجه شد.

با این همه به لطف دو تکنولوژی جدید به نام های beamforming (شکل دهنده پرتو) و beam tracking (یا دنبال کننده پرتو)، امکان برقراری ارتباط با سرعت هایی بیشتر از 2 گیگابیت بر ثانیه در مجتمع Roppongi Hills واقع در توکیو فراهم شد که این تست نیز با مشارکت نوکیا نتورکز انجام گرفت.


آزمایش نسل پنجم شبکه موبایل در ژاپن

در تست دیگری که در کره جنوبی انجام شد، Docomo موفق شد سرعت انتقال داده را با استفاده از این شبکه به 2.5 گیگابیت بر ثانیه در یک خودروی در حال حرکت برساند که با سرت 60 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت بود و سیگنال هایی با فرکانس 28 گیگاهرتز را دریافت می کرد.

گفتنی است که این شرکت علاوه بر آزمایشات یاد شده، تکنولوژی های ورودی و خروجی متعددی را با همراهی کمپانی های نظیر اریکسون، فوجیتسو و هوآوی به بوته آزمایش گذاشته است. Docomo اعلام کرده که به آزمایشات خود در این رابطه ادامه می دهد و قصد  دارد که این تکنولوژی را تا سال 2020 میلادی به شهروندان ژاپنی عرضه کند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: دیجیاتو

انتهای پیام/
برچسب ها: آزمایش ، نسل ، پنجم ، شبکه ، موبایل ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار