اردبیل؛

شهرستان بیله سوار مستعد کشت زعفران

فرماندار بیله سوار گفت: شهرستان بیله سوار به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی و خاک مناسب مستعد کشت محصول زعفران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ آرام حلیم در بازدید از مزارع کشت زعفران در بیله سوار توسعه کشت گلخانه ای را حرکتی پیشران در کشاورزی منطقه دانست و افزود: این اقدام می تواند یکی از راهکارهای موثر در افزایش اشتغال بویژه در بین فارغ التحصیلان کشاورزی ساکن در شهرستان بوده و باید به صورت جدی زیربنای فعالیت ها و برنامه ریزی ها قرار بگیرد.

وی گفت: استفاده از روش های سنتی در کشاورزی بزرگ ترین آسیب و آفت در بهبود وضعیت کشاورزی است و تغییر نگرش به سمت علمی شدن دیدگاههای جامعه کشاورزی تحول قابل توجهی در بهبود وضعیت کشاورزی ایجاد می کند.

فرماندار بیله سوار با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اجرای اقتصاد مقاومتی باعث بهبود اقتصاد کشور و قطع وابستگی های خارجی می شود و مسوولان با حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر خودکفایی خانواده ها باعث افزایش تولیدات داخلی می شوند.

حلیم همچنین با اشاره به حمایت های دولت و نهادهای مسوول در توسعه علمی کشاورزی در شهرستان گفت: همه برای علمی سازی کشاورزی که محوری ترین نقش در توسعه اقتصادی و عدم وابستگی را دارد باید همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام/ی



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.