گرگان؛

توصیه های رومینگی به زائران عتبات عالیات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان به زائران عتبات عالیات درباره استفاده از شبکه رومینگ تلفن همراه توصیه هایی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ مومنی تاکید کرد، برای جلوگیری از بالا رفتن هزینه های بیهوده ارتباطی به چند نکته توجه کنند.

 1-  قبل از عزیمت به عتبات عالیات، از پرداخت آخرین قبض موبایل خود مطمئن شوید.

2- حتی الامکان قبل از سفر، دریافت پیامک های تبلیغاتی بر روی موبایل خود را مسدود کنید.

3- حتی المقدور سیم کارت های اپراتورهای مختلف ایرانی را به همراه داشته باشید.

4- قبل از نزدیک شدن به نواحی مرزی عراق، برای جلوگیری از هزینه ناخواسته رومینگ به دلیل همپوشانی شبکه مخابرات با کشور عراق، تنظیمات گوشی خود را از حالت اتوماتیک خارج نمایید تا انتخاب شبکه بر روی آن به صورت دستی انجام شود.

5- مدت زمان مکالمه خود را کاهش داده، طول پیامک های ارسالی را کم کنید، این کار ضمن کاستن از هزینه های شما، فرصت بهتری را برای سایر زوار ایجاد می کند.

6- برای برقراری تماس با تلفن ثابت در ایران، ابتدا شماره 0098 و سپس شماره تلفن ثابت در ایران به همراه کد شهر مورد نظر را (بدون صفر کد) شماره گیری کنید و برای تماس با تلفن همراه در ایران ابتدا شماره 0098 و سپس شماره موبایل را (بدون صفر اول شماره) شماره گیری کنید.
7- برای استفاده از امکانات ارتباطی نظیر اینترنت با حفظ جنبه های امنیتی از گوشی های هوشمند استفاده کنید.

گفتنی است وزارت ارتباطات اعلام کرده که با هماهنگی‌های انجام شده تعداد کانال‌های ارتباطی کشور عراق و ایران 1800 کانال دیگر اضافه شده تا زائرین امسال مشکلی در امر ارتباطات نداشته باشند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.