برگزاری دهمین کنگره سالانه لیزر پزشکی با رویکرد ارایه تازه‌های لیزر

دهمین کنگره سالانه لیزر پزشکی با رویکرد ارایه تازه‌های لیزر پزشکی از هفتم تا نهم بهمن ماه به همت انجمن علمی پزشکی لیزری کشور در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دکتر رضا فکرآزاد رییس دهمین کنگره سالانه لیزر پزشکی و رییس انجمن علمی لیزر پزشکی، انجمن‌های همکار در برگزاری این کنگره را انجمن جراحان عمومی ایران، انجمن فیزیک پزشکی ایران، انجمن فیزیوتراپی ایران، انجمن پزشکان عمومی ایران، انجمن متخصصان داخلی ایران، انجمن رادیو آنکولوژی ایران، انجمن طب سوزنی ایران، انجمن فوتونیک ایران، انجمن پزشکی قانونی و اخلاق پزشکی ایران، مرکز تحقیقات لیزر دندانپزشکی دانشگاه تهران، مرکز تحقیقات جهاد دانشگاهی تهران، مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران، مرکز تحقیقات کاربردهای لیزر در دندانپزشکی، مرکز ملی علوم و فنون لیزر ایران و مرکز تحقیقات پوست و سلولهای بنیادی عنوان کرد. 

وی گفت: انجمن‌های پرستاری و فیزیوتراپی نیز برای نخستین بار به عنوان گروه مخاطب در این کنگره حضور می‌یابند. این انجمن‌ها در کنگره‌های مختلف، مطب‌ها و کلینیک‌ها فعالیت می‌کنند اما متاسفانه متولی آموزشی ندارند بنابراین تصمیم گرفتیم این گروه‌ها نیز در این کنگره حضور یابند و در برنامه ویژه تدارک دیده شده برای پرستاران و فیزیوتراپ‌ها شرکت کنند. 

فکرآزاد خاطر نشان کرد: در این کنگره تاکید داریم که به مبانی فیزیکی لیزر و عوارض احتمالی که ممکن است در دراز مدت برای بیماران ایجاد شود از طریق همکارانی که در این زمینه تجربیاتی دارند، پرداخته شود. 

وی گفت: علاوه بر مباحث زیبایی و پوست، لیزر قابلیت‌ها و کارآیی‌های زیاد و پیشرفته‌ای در بحث‌های تشخیصی و درمانی به ویژه در زمینه تشخیص ضایعات سرطانی، کاهش و بهبود زخم‌های بستر، زخم‌های دیابتی و درد و آلام بیماران دارد. 

رییس دهمین کنگره سالانه انجمن لیزر پزشکی ایران افزود: ترکیبی درمانی تکنولوژی‌های مختلف از دیگر مباحث این کنگره است به این صورت که بررسی می‌شود لیزر در همکاری با کدام گروه‌ها می‌تواند کارآیی بیشتری داشته باشد که در این زمینه مباحثی در خصوص فناوری نانو و لیزر، سلول‌های بنیادی و لیزر مطرح و بررسی خواهد که این گروه‌ها چگونه می‌توانند در همکاری با هم به جامعه پزشکی خدمت رسانی کنند. 

فکرآزاد اضافه کرد: در زمینه کاربرد لیزر در علوم دندان پزشکی، چشم پزشکی و علوم جراحی مباحثی در حوزه‌های تشخیص، درمان و بهبود عوارض درمانی ارایه می‌شود. 

وی به برگزاری بخش‌هایی در مورد طب فیزیکی و فیزیوتراپی در این کنگره اشاره کرد و گفت: همچنین در مورد اینکه لیزر چگونه می‌تواند در بازسازی عصبی برای درمان افرادی که سکته‌های قلبی و مغزی کرده‌اند یا آسیب‌های نخاعی دارند و دچار مشکل در بافت عصبی هستند، کمک کند مباحثی مطرح می‌شود. 

رییس انجمن لیزر پزشکی از برگزاری نمایشگاهی در حاشیه این کنگره خبر داد و افزود: آخرین تجهیزات لیزر پزشکی در زمینه‌های مختلف طب سوزنی، زیبایی، جراحی، بازتوانی، درمانی و لیزرهای کم توان در این نمایشگاه ارایه و در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. 

فکرآزاد برگزاری کارگاه‌های و پنل‌های تخصصی را از دیگر برنامه‌های این کنگره عنوان کرد و ادامه داد: ۱۲ پنل در دو سالن مختلف با موضوعاتی همچون تشخیص سرطان با لیزر، فناوری و تولید سیستم‌های لیزری، کارگاه فتودینامیک تراپی، لیزر و لاغری و لیزر برای کاهش درد برگزار می‌شود. 

وی آخرین مهلت برای ارسال مقالات را ۳۰ آذرماه عنوان کرد و گفت: شرکت در این کنگره برای شرکت کنندگان بین ۷ تا ۱۳ امتیاز بازآموزی دارد. 

دهمین کنگره سالانه لیزر پزشکی با رویکرد ارایه تازه‌های لیزر پزشکی از هفتم تا نهم بهمن ماه به همت انجمن علمی لیزر پزشکی در سالن شهید غرضی بیمارستان برگزار می‌شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار