یاسوج ؛

قصور پزشکی در دو مرگ مشکوک در کهگیلویه و بویراحمد احراز نشد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: علت فوت مادر 43ساله در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج و کودک9 ساله در بیمارستان امام خمینی (ره)دهدشت ناشی از قصور پزشکی نبود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  دکتر پرویز یزدان پناه روز دوشنبه در نشست خبری افزود: بر اساس اعلام نظر پزشکی قانونی علت مرگ مادر 43ساله در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج خونریزی داخل حفره شکم و عوارض ناشی از آن و همچنین پارگی رحم مادر بوده است.

وی با تشریح برخی جزئیات مرگ این مادر باردار در مهرماه سال جاری در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج گفت: بدون شک چنانچه کوچکترین قصوری از سوی پزشک و کادر درمانی این بیمارستان وجود داشت برخورد قاطع و قانونی نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی و مراجع ذیربط با آنها صورت می گرفت.

وی اظهار کرد: این در حالی است که این مادر باردار با توجه به شرایط سنی بالای 35 سال جزو زایمان های با ریسک بالا محسوب می شد و زمینه احتمال بروز هرگونه خطر وجود داشت.

دکتر یزدان پناه با اشاره به مرگ کودک 9 ساله به نام (فاطمه رستاخیز' در مرداد سال جاری در بیمارستان امام خمینی دهدشت که بازتاب رسانه ای گسترده ای نیز در کشور داشت، افزود: هیچ گونه قصور و سهل انگاری پزشکی و درمانی نیز در مرگ این کودک از سوی پزشکی قانونی احراز نشده است.

وی تصریح کرد: بر اساس اعلام پزشکی قانونی علت مرگ این کودک 9 ساله در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت ناشی از 'شوک آنافیلاکسی' (واکنش حساسیتی و ناگهانی شدید) بوده است.

وی اظهار کرد: همچنین در گزارش پزشکی قانونی و تحقیق های انجام شده در زمینه علت مرگ این کودک که تا پیش از این و به گفته والدین و بستگانش عقرب گزیدگی اعلام می شد، اشاره نشده است.

وی ابراز داشت: علت مراجعه این کودک ابتدا عقرب گزیدگی اعلام شده بود در حالی که در تحقیق های پزشکی قانونی و بررسی های سم شناسی مشخص شده که گزیدگی با حشره بوده است.

یزدان پناه تصریح کرد: در آن زمان اگر چه برخی تجهیزات از جمله تخت ویژه و حتی سرم ضد عقرب گزیگی در بیمارستان موجود نبود، اما در مراحل و بررسی های پزشکی قانونی مشخص شد ، تزریق این سرم نیز در جلوگیری از مرگ این کودک اثری نخواهد داشت.

وی در مورد مرگ مادر باردار 31 ساله نیز در تیرماه امسال در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج نیز گفت: این مادر که اولین زایمان خود را تجربه می کرد در هفته 14 بارداری خود به بیمارستان مراجعه می کند.

یزدان پناه تصریح کرد: تمامی آزمایش ها و سنوگرافی های انجام شده در طول دوران بارداری این مادرباردار نیز طبیعی بود.

وی با بیان اینکه این مادرباردارنیز پس از زایمان دچار خونریزی شدید و از دنیا می رود ، گفت: تاکنون بر اساس بررسی های انجام شده پزشکی علت فوت ناشی از اختلال منتشر عروقی (DIC) اعلام شده است.

وی اظهار کرد: تحقیق ها و بررسی های کامل از سوی پزشکی قانونی همچنان در زمینه علت مرگ این زن باردار در حال انجام است.

یزدان پناه یادآور شد: از زمان آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت در سطح بیمارستان های این استان تاکنون بیش از 25 هزار مورد زایمان طبیعی انجام شده است.

انتهای پیام /ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.