حمایت از 20 طرح شرکت‌های دانش‌بنیان در سال آینده

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از حمایت 20 طرح شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال آینده خبر داد.

فریوند مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران از مجموعه وابسته به دانشگاه تهران در حوزه تأمین مالی است و برنامه آن در حوزه شرکت‌های دانش بنیان، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیانی است که در قالب سرمایه‌گذاری قابلیت حمایت دارند.

وی افزود: تاکنون این حمایت‌ها در قالب تسهیلات و صدور ضمانت‌نامه بود اما حال برنامه این است که بتوانیم با کمک مجموعه‌هایی مثل وزارت فن‌آوری اطلاعات و مجموعه‌های خصوصی توانمند در حوزه فن‌آوری اطلاعات همچون شرکت خصوصی تونس و با کمک توانمندی‌هایی که مجموعه صندوق دارد بتوانیم طرح‌ها را در قالب سرمایه‌گذاری خطرپذیر حمایت نماییم و این گونه به تحقق اقتصاد دانش‌بنیان بپردازیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فن‌آوری دانشگاه تهران اظهار داشت: در حدود 3 یا 4 سال که فعالیت در این صندوق شروع شده است توانستیم 50 طرح را در قالب‌های مختلفی مثل کمک در قالب تسهیلات و ضمانت‌نامه‌ها و ... حمایت کنیم و با عقد تفاهم‌نامه با شرکت خصوصی تونس مشارکتی را شروع کردیم که امیدواریم تا آخر سال حداقل 5 طرح در حوزه فن‌آوری اطلاعات و برای سال آینده حدود 20 طرح را در قالب سرمایه‌گذاری حمایت کنیم.

غلامرضایی مدیرعامل هلدینگ تک‌وست در خصوص عقد تفاهم‌نامه با پارک علم و فن‌آوری دانشگاه تهران بیان کرد: این شرکت، شرکتی خصوصی سرمایه‌گذار در حوزه فن‌آوری اطلاعات است. این شرکت با رویکرد توسعه کارآفرینی در این حوزه برای کمک به بهبود فعالیت‌های اقتصادی در جامعه تصمیم گرفته است با نهادهای پژوهشی دانشگاهی به توسعه زنجیره کارآفرینی و زیست بوم کارآفرینی در کشور در حوزه فن‌آوری اقدام کند.

وی افزود: در واقع در کنار فعالیت‌ها و حمایت‌های دولتی که در حوزه‌های مختلف نظیر پارک‌های علم و فن‌آوری شکل گرفته به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه فناوری اطلاعات کمک کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این روند با تشدید صندوق‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جسورانه به جای حمایت‌های یارانه‌ای از شرکت‌ها و... توسعه یابد و با سرمایه‌گذاری طولانی مدت و نگاه توسعه‌ای به توسعه کارآفرینی و رشد صنعت کشور کمک کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار