لزوم حمایت از فیلم‌ اولی‌ها و تامین زیرساخت‌های سینما از زبان یک تهیه‌کننده

باید به مشکلات و زیرساخت‌های سینما و به خصوص تهیه‌کنند‌گان بخش خصوصی پرداخت.

سید‌غلامرضا موسوی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حمایت از فیلم اولی‌ها و فیلم «چهارشنبه خون به پا می‌شود» که کارگردان آن نیز اولین تجربه بلند سینمایی‌اش است، گفت: «چهارشنبه خون به پا می‌شود» بیست‌و‌چهارمین فیلم اولی است که تولید آن را انجام دادم و این یعنی اینکه جوان‌ها را دوست و به آن‌ها اعتقاد دارم. معتقدم سینما باید از انرژی و استعداد جوان‌ها استفاده کند و راه را برای ورود آن‌ها هموار سازد.

وی افزود: علت همکاری من با «چهارشنبه خون به پا می‌شود» در درجه اول فیلمنامه آن بود و با دیدن فیلم می‌توان به این قضیه پی برد. ما در این فیلم با دو گروه روبرو هستیم. بخش اول آدم‌های حرفه‌ای و بخش دوم جوان‌هایی که قصد ورود به سینما را دارند که در این زمینه 23 بازیگر داریم که در کنار اساتیدی مانند قریبیان و بهداد و ارشادی بازی می‌کنند. تلفیق این دو گروه توانسته خروجی مثبت و قابل قبولی داشته باشد.

وی تصریح کرد: سینمای حال حاضر ما برای استفاده از نیرو‌ها و ایده‌های جدید و نزدیک شدن به سینمای هالیوود، باید دو اتفاق همسان را انجام دهد. اول برنامه‌ریزی دراز مدت و میان‌مدت که در این خصوص می‌توان سینمای کره را مثال زد. 8 سال پیش در دنیا رده پانزدهم را داشت و الان رتبه 8 را به دست آورده است. این صعود کاملاً حرفه‌ای بوده و به سادگی بالا نیامده است. دومین مسئله حمایت از فیلم‌ اولی‌هاست که همیشه جزو افتخارات سینمای ایران هستند که در این زمینه باید در دروازه را بست و از ورود کارگردان‌های غیر‌حرفه‌ای جلوگیری کرد تا بتوانیم به اهداف بلند مدت و مثبت دست پیدا کنیم.

این تهیه‌کننده در پاسخ به این سؤال که چرا کمتر فیلم‌های اکشن و پلیسی مانند «چهارشنبه خون به پا می‌شود» در سینمای ایران تولید می‌شود، گفت: قبل از پرداختن به عدم تولید فیلم‌های اکشن و پلیسی، باید به مشکلات و زیرساخت‌های سینما و به خصوص تهیه‌کنند‌گان بخش خصوصی پرداخت. خیلی‌ها فکر می‌کنند که تمام مشکلات سینما و نیامدن مخاطب برای دیدن فیلم، توسط تهیه‌کننده بخش خصوصی حل می‌شود. در صورتی که مهمترین معضل ما کمبود سالن مناسب است. به عنوان مثال از زمانی که پردیس کوروش راه‌اندازی شد، حدود 20 درصد به فروش سینما کمک کرده. شما فکر کنید اگر ده مجتمع مانند کوروش در سراسر کشور راه‌اندازی شود، فروش ده برابر خواهد شد و بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از کار‌های مثبت دکتر جنتی برگزاری جلسات و دعوت از کار‌آفرینان و مدیران عامل بانک‌ها برای حضور در آن در جهت سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌های فرهنگی بود که به نظرم می‌تواند کار موفقی باشد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار