وحشت آمریکایی ها از حمله تروریستی در کابل

وزارت خارجه آمریکا در اطلاعیه ای خطاب به شهروندان این کشور در کابل، از احتمال اقدام تروریستی در 48 ساعت آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، سفارت واشنگتن در کابل به آمریکائیها هشدار داد جوانب احتیاط را به شدت رعایت کنند زیرا گزارش هایی قابل اطمینان دریافت شده که از احتمال اقدامی تروریستی در 48 ساعت آینده حکایت دارد.

بر اساس این گزارش مقام های آمریکا از چند و چون این تهدید آنی بی خبرند و نمی دانند که این اقدام کی و کجا قرار است عملی شود اما نسبت به واقعی بودن آن اطمینان دارند و به همین علت به شهروندان آمریکا هشدار داده به شدت هشیار باشند.

سفارت آمریکا در کابل به شهروندان این کشور هشدار داده هنگام رفت و آمد در کابل جانب احتیاط را رعایت کنند. منبع چنین تهدیدهایی معمولا طالبان در افغانستان است اما با وجود ریشه دار شدن فعالیت داعش در این کشور ، خطر اقدام های تروریستی داعش در افغانستان نیز رو به افزایش دارد.

سناتور دان کوتز، عضو کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا هم در گفتگو با سی ان ان از توانایی داعش در اجرای اقدام های تروریستی در سراسر دنیا سخن گفت و افزود: «با توجه به گسترش تهدیدها از سوی داعش ، هم اکنون کشورهای آزاد دنیا در معرض تهدید جدی قرار دارند و لذا نظر به اینکه تروریست ها دارند تلاش می کنند برای مطرح کردن خود در صحنه بین المللی از یکدیگر پیشی بگیرند مردم همه کشورها باید در هشیاری و آمادگی کامل قرار داشته باشند.

وی گفت: «گروه های تروریستی به خوبی دارند از پایگاه های اجتماعی برای تبلیغ اقدام های خود استفاده می کنند و در جذب تروریست هم موفق عمل کرده اند.»

سناتور کوتز اقدام آمریکا را در برقراری دوباره ی دریافت روادید برای سفر به این کشور از سوی کشورهای دوست ، اقدامی در جهت روان سازی سفر خواند و گفت: « همه مسافران 38 کشوری که مشمول طرح لغو روادید آمریکا بودند هم اکنون باید پیش از اقدام به مسافرت به آمریکا برای دریافت روادید اقدام کنند. این اقدام، اقدامی تامینی است و فقط برای اطمینان از امنیت شهروندان اتخاذ شده است.»

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار