دیدار پوتین و بنیامین نتانیاهو در حاشیه کنفرانس پاریس

پوتین در دیدار با نتانیاهو از هماهنگی موجود بین ارتش کشورش و رژیم صهیونیستی سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در حاشیه نشست اجلاس آب و هوایی پاریس با یکدیگر دیدار کردند.

پوتین در این دیدار با تقدیر از هماهنگی ارتش های دو کشور و ضمن ابراز خرسندی از گفتگوهای پیشین با نتانیاهو در مسکو گفت: "اتفاقات زیادی در این مدت در دنیا روی داده اند که برخی از آنان نیز فاجعه بار بودند. به هر حال صحبت خود را با تبریک تعطیلات "حنوکا" شروع می کنم. این تعطیلات، نماد پیروزی نور بر تاریکی است و امیدواریم این رویداد در روابط بین المللی نیز حاکم شود."

وی تصریح کرد: "ما از اینکه روابط دو جانبه در حال گسترش هستند، بسیار خرسندیم. خاطر نشان کنم که ساز و کار هماهنگی بین قوای مسلح دو طرف که به ابتکار شما و در واکنش به وخامت اوضاع منطقه ایجاد شد، به خوبی عمل کرده است. البته موضوعات دیگری نیز هستند که می توان درباره آن صحبت کرد. "

پوتین در ادامه افزود: "این دومین دیدار ما بعد از دیدارمان در مسکو است و در این مدت، گفتگوهای تلفنی نیز داشته ایم. همانطور که شما نیز گفتید، تحولات روزهای اخیر اهمیت ساز و کار هماهنگی و کاهش احتمال درگیری ها را نشان می دهد. تلاش های ما برای همکاری برای جلوگیری از رویدادهای غیر ضروری موفق نشان داده شده و این بسیار مهم است. "

پوتین تصریح کرد: "همچنین باور دارم که ما درگیر جنگی بزرگ علیه اسلام افراطی، پنجه تروریستی آن، توحش و بی رحمی آن هستیم و این دومین نکته ای بود که در کنار مسائل دیگر با آن روبرو هستیم. امیدوارم که روسیه و اسرائیل در کنار هم بتوانند مسائل راهبردی را دنبال کنند. باور دارم که ما قدرت این را داریم هماهنگی های لازم را به دست آوریم تا مشکلاتی را که اکنون تجربه می کنیم، پیش نیاید."

رئیس جمهور روسیه در ادامه افزود: "بسیار خرسندم که قوای نظامی دو طرف در هماهنگی با همدیگر بسیار محتاط هستند و همین رویه را ادامه می دهند. این نیز نشان از گشایش و موفقیت در روابط روسیه و اسرائیل است که روابطی خوب به شمار می آید."

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار