راهکارهایی برای غلبه بر ترس از دندان‌پزشکی

با چند راهکار ساده می‌توان بر ترس از دندان‌پزشکی غلبه کرد تا دچار عارضه‌های جدید دهان و دندان نشویم.

مسعود اجلالی متخصص دندان‌پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به این که با چند روش ساده و کاهش ترس و استرس در افراد می‌توان سلامت و بهداشت دهان و دندان را تضمین کرد، اظهار کرد: ریشه اصلی ترس از مراجعه به دندان‌پزشکی را می‌توان در گذشته و خاطرات تلخ افراد جستجو کرد. بهترین راهکار برای کاهش ترس و استرس آنها برای مراجعه به دندان‌پزشکی انجام روش‌های مشاوره دندان‌پزشکی است.

وی افزود: افرادی که از مراجعه به دندان‌پزشکی می‌ترسند را باید در بیش از سه جلسه معالجه و درمان کرد. جلسه اول آشنایی با عملکرد دندان‌پزشکی، وسایل دندان‌پزشکی و کاهش ترس آنها از دندان‌پزشکی است. با این افراد باید خیلی محتاطانه و نرم رفتار کرد. در جلسه اول سعی شود فقط ترس بیمار کاهش یابد و با محیط کار دندان‌پزشکی آشنا شود.

اجلالی تصریح کرد: صبر و حوصله و توجه به مشاوره درست، انجام یک کار ساده دندان‌پزشکی در جلسه دوم و روان درمانی قبل از دندان‌پزشکی، تمیز کردن دهان، دندان و لثه، بی‌حس کردن لثه و دندان در جلسه سوم و آشنایی کامل با دندان‌پزشکی، اطمینان از کاهش و یا از بین رفتن ترس بیمار از دندان‌پزشکی، در جلسه چهارم می‌توان به آرامی برای معالجه و درمان کامل عارضه درمان و دندان او کار نهایی را انجام داد و به بیمار اطمینان داد که مشکلی برای او پیش نخواهد آمد.

این متخصص دندان‌پزشکی تأکید کرد: به طبع اگر درمان و معالجه در مراحل ابتدایی برای از بین بردن عارضه‌های دهان، دندان و لثه‌ها انجام نشود به مرور زمان فرد دچار پوسیدگی دندان و عفونت‌‌های دهان و لثه می‌شود و کار به آنجایی می‌رسد که فقط با عمل جراحی درمان و معالجه امکان‌پذیر است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۴
دندان پزشک آدم سالمی باشه و الکی نیاد به دندون های سالمت ضربه نزنه تا یک ماه دیگه از دوباره نری سراغش ، نگران نباشید ترس نداره
آخرین اخبار