راهپیمایی اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است

حجت‌الاسلام المسلمین عالی گفت: اینکه حضرت حجت(عج) خود را از طریق امام حسین(ع) معرفی می‌کند، نشان می‌دهد باید قبل از ظهور حضرت سید‌الشهدا برای همه جهانیان شناخته شده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به زمینه‌سازی راهپیمایی اربعین برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) گفت: بدون شک عاشورای حضرت اباعبدالله(ع) زمینه‌ساز ظهور خواهد بود چرا که بزرگترین ابزار برای به کمال رسیدن شیعیان و آماده‌سازی دل‌های حق طلب همین دستگاه امام حسین(ع) است.

وی افزود: اگرچه روایت خاصی در رابطه با زمینه‌سازی اربعین برای ظهور حضرت قائم (عج) نداریم اما هر محقق با بررسی تاریخ متوجه می‌شود دستگاه سرور و سالار شهیدان(ع) پیش نیازی برای ظهور است به طوریکه هر چه عزاداری آن حضرت پرشور‌تر برگزار شود، نشان دهنده آمادگی بیشتر جهان برای فرج امام زمان (عج) است.

این استاد حوزه ابراز ارادت به حضرت امام حسین (ع) را بر طبق روال فلسفه تاریخ یک مرحله رشد دانست و تأکید کرد: ابراز ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) یک مسئله جهانی بوده و از مرز‌های ایران و عراق گذشته و به طور حتم مراسم اربعین به سایر کشور‌های جهان نیز سرایت می‌کند.

وی افزود: این مراسم نه‌تنها در طول تاریخ تشیع بلکه برای کل جهان بی‌سابقه است به طوری که در هیچ کجای جهان، در تاریخ نداریم که جمعیت نزدیک به 20 میلیون نفری با کمترین هزینه و با سالم‌ترین جلو‌ه های انسانی اتفاق افتاده باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود عالی ادامه داد: علی‌رغم همه پنهانکاری‌های دشمنان به طور حتم دل‌های آماده و گوش‌های شنوا به دنبال یافتن دلیل این همه شور، علاقه و تلاش متجلی شده در راهپیمایی اربعین خواهند بود و این موج خودش را جهانی می‌کند.

و ی با اشاره به روایتی مبنی بر اینکه «امام زمان(عج) خود را از طریق انتساب به امام حسین(ع) معرفی می‌کند»، جهانی شدن راهپیمایی اربعین را یک نشانه برای زمینه‌سازی ظهور دانست و توضیح داد: اینکه حضرت حجت(عج) خود را از طریق امام حسین معرفی می‌کند، نشان می‌دهد باید قبل از ظهور حضرت سید‌الشهدا برای همه جهانیان شناخته شده باشد تا امام عصر (عج) ایشان را وجه معرفی خود قرار دهد.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: علاوه بر جنبه دینی مراسم اربعین با توجه به شرایط امروز منطقه که دشمنان و به خصوص داعش نسبت به شیعیان هجوم آورده‌اند، راهپیمایی اربعین به عنوان یک مانور شیعیان مشت محکمی بر دهان کسانی است که قصد دارند مسلمانان را از اعتقادات خود باز دارند، در طول تاریخ نیز هر زمان که هجمه‌ها بیشتر شد نه تنها پیروان اهل بیت از اعتقادات خود دست بر نداشته‌اند بلکه این عشق و ارادت پر‌رنگ‌تر شده است.










برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۴
ممنون ،کاش لینک دانلود سخنرانی رو هم میگذاشتید
آخرین اخبار