دانشگاه علوم پزشکی تهران در مجارستان راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از راه‌اندازی شعبه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور مجارستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در حاشیه اختتامیه نشست مشترک بیماری‌های عفونی در حاملگی و زنان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دعوت از نخست‌وزیر کشور مجارستان در مراسم امروز به دنبال فعالیت همکاران ما و تماس آنها با دانشگاه‌های مجارستان حاصل شده است.

وی با بیان اینکه سمولوایز برای نخستین در دنیا کشف کرد که شستن دستها و رعایت استفاده از مواد ضدعفونی کننده حین عمل جراحی سبب کاهش مرگ و میر بیماران می‌شود افزود: پس از مرگ وی یافته آن در علم پزشکی مورد استفاده قرار گرفت و دانشگاهی در مجارستان به نام سمولوایز راه‌اندازی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران سردیس سمولوایز و ابن‌سینا صبح امروز با حضور نخست‌وزیر مجارستان و وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی تهران پرده‌برداری شد.

جعفریان در ادامه به موضوع صادرات دانشجو اشاره کرد و گفت: در 20 سال گذشته این مسئله کاهش یافته است ولی هنوز صادرات دانشجو به خارج از کشور وجود دارد به طوری که بیش از هزار دانشجوی پزشکی در مجارستان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: تلاش می‌کنیم دانشجویان زیادی را در دانشگاه‌های خود جذب کنیم و بر همین اساس در حال حاضر 300 دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی تحصیل می‌کنند.

جعفریان از راه‌اندازی شعبه‌ای از دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور مجارستان خبر داد و اعلام کرد: تلاش‌ها در این زمینه در حال انجام بوده است و در واقع راه‌اندازی شعب دانشگاه‌ها در خارج از کشور ورود ما به عرصه بین‌المللی است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: راه‌اندازی شعب دانشگاه‌ها در خارج از کشور کار سختی است و نیاز به انجام مقدمات دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار