امدادرسانی به بیش از 28 هزار زائر/ انجام 94 سورتی پرواز برای انتقال مصدومان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت:به 28 هزار و 17 تن از زائران از ابتدای آذر تاکنون، خدمات امدادی ارائه شده است.

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرگاران جوان به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر؛ ناصر چرخ‌ساز رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به ارائه خدمات امدادی اشاره کرد و گفت: به 28 هزار و 17 تن از زائران از ابتدای آذر تاکنون، خدمات امدادی ارائه شده است.

وی با اشاره به انجام عملیات جاده‌ای در طرح ملی امداد و نجات اربعین، بیان کرد: از چهارم آذر تا کنون 25 مورد عملیات جاده‌ای (ایلام:  19عملیات، اصفهان: یک عملیات، مرکزی: ٢ عملیات، خوزستان: ٣ عملیات) انجام شده و به 298 حادثه‌دیده خدمات لازم ارائه شده است.

چرخ‌ساز با اشاره به امداد رسانی به 94 تن در این حوادث و ارائه خدمت به 111 مصدوم این حوادث، تصریح کرد: بر این اساس 34 مصدوم زمینی و 7 مصدوم نیز هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند؛ به علاوه 14 تن از زائران به شکل سرپایی درمان و عملیات رهاسازی برای 10 تن از مصدومان انجام شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به عملیات هوایی این سازمان نیز اظهار داشت: از دوم آذر تاکنون 94 سورتی پرواز انجام شده که طی آن 7 مصدوم از استان ایلام به مراکز درمانی منتقل و همچنین در این عملیات های پروازی 40 نیروی عملیاتی و 1500 کیلوگرم اقلام امدادی نیز جابه جا شده است.

وی با بیان این که 70 پایگاه و پست ثابت، موقت و سیار درون مرزی در این طرح فعال است،گفت: بر این اساس در طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی 63 دستگاه آمبولانس، 29 دستگاه موتورسیکلت آمبولانسی، 24 دستگاه خودروی عملیاتی، هفت دستگاه خودروی فرماندهی و ارتباطی، چهار دستگاه اتوبوس آمبولانسی و پنج فروند بالگرد برای ارائه خدمات امدادی به زائران بکارگیری شده است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار