تعبیر نشدن خواب دلالان با دپو کردن طلای سرخ

عضو شورای ملی زعفران گفت: دلالان با پول‌های سرگردان خود و دپو کردن محصول می‌خواهند تعادل بازار را از بین ببرند اما باید گفت که خواب آنها تعبیر نخواهد شد.

محبی******* تعبیه نشدن خواب دلالان با دپو کردن طلای سرخعلی حسینی عضو هیأت رئیس شورای ملی زعفران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص استقبال تاجران چینی از زعفران نیمه ناخالص اظهار داشت: دلالان چینی با حضور و پرسه زدن در خراسان به دنبال زعفران نامرغوب و نیمه خالص هستند که این امر تهدیدی برای بدنام کردن زعفران ایرانی است.

وی افزود: قیمت جهانی زعفران همانند قیمت داخلی با فراز و نشیب‌های زیادی همراه نیست به طوری که از 30 سال گذشته تاکنون قیمت زعفران در بازارهای جهانی تنها دو برابر شده است و گفتنی است که اکنون در اکثر کشورهای دنیا زعفران کیلویی 1400 الی 1500 دلار به فروش می‌رسد.

حسینی در ادامه گفت: امسال زعفران تولید خوبی داشت به طوری که بیش از نیاز کل دنیا زعفران داریم و حال کسانی که می‌خواهند با پول‌های سرگردان خود و دپو کردن محصول تعادل بازار را بر هم بزنند می‌توان گفت که خواب آنها درست تعبیر نخواهد شد و به عبارتی این دلالان سخت در اشتباه هستند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دلالان با دپو کردن محصول زعفران در خانه‌هایشان می‌خواهند به سودهای یک شبه دست پیدا کنند باید گفت که ظرفیت مصرف و تجارت در دنیا محدود است.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به بانک زعفران تصریح کرد: بانک زعفران پروژ‌ه‌ای برای برقراری بالانس قیمت زعفران در داخل است که از طرفی این امر نیاز به تشکیل دولت‌ها، تشکل‌ها دارد تا بتواند بالانس قیمت زعفران در فراز و نشیب‌های قیمت را حفظ کنند که امیدواریم این اتفاق صورت گیرد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار