خروج زنان از کشور تسهیل میشود

معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده اعلام کرد: اصلاح قانون گذرنامه، امکان خروج زنان از کشور در مواردي خاص تسهيل مي‌شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شهيندخت ملاوردي در نشستي که با حضور عده اي از سردفتران و دفترياران خراسان رضوي، در دانشگاه آزاد اسلامي مشهد برگزار شد، با بيان اينکه دفاتر اسناد رسمي مي‌توانند با تنظيم وکالت بلاعزلي که زوج به زوجه مي‌دهد حق خروج زوجه از کشور را ولو به صورت مکرر، درج کنند، افزود: زنان با داشتن اين وکالت در هنگام خروج از کشور با مشکل روبه‌رو نخواهند شد، با اين حال، در حال تهيه کردن لايحه‌اي هستيم که با اصلاح قانون گذرنامه امکان خروج زنان از کشور در مواردي خاص تسهيل شود.

وي درخصوص موضوعات مطروحه در اين نشست، تصريح کرد: در خصوص تسري تقسيم اسناد به بانک‌ها و موسسات مالي خصوصي هر چند بنده و جناب پورمحمدي وزير دادگستري تلاش زيادي کرده‌ايم، اما متاسفانه در هيات دولت راي لازم را به دست نياورد.

مولاوردي ادامه داد: به نظر ضرورت دارد در اين خصوص فعاليت بيشتري براي توجيه ساير اعضاي دولت صورت پذيرد و سپس اين درخواست دوباره مطرح شود تا نسبت به آن رسيدگي مجدد به عمل آيد.

معاون رييس جمهور در امور خانواده و زنان در خصوص کد رهگيري و تصميم اداره امور مالياتي خراسان رضوي به الزام دفاتر به انجام مصوبه دولت قبلي که در سال گذشته در ديوان عدالت اداري ابطال شده است، اظهار کرد: در صورت لزوم، موضوع را به صورت يک بسته کارشناسي شده به بنده منعکس کرده تا از مجاري قانوني مربوطه پيگيري کنم.

وي در خصوص حضور حقوقدانان در مجلس شوراي اسلامي، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ترکيب اعضاي مجلس به گونه‌اي است که انتظار است هم حقوقدانان وهم زنان فرصت را مغتنم بشمارند و درانتخابات مشارکت بالايي داشته باشند در واقع شرکت آنان در انتخابات هم حق وهم تکليف است.

مولاوردي اضافه کرد: حضور سردفتران و دفترياران در انتخابات نه تنها با هيچ منعي روبه‌رو نيست، بلکه طبق تبصره دو ماده 15قانون دفاتر اسناد رسمي، سابقه فعاليت آن‌ها در مجلس، جزء سوابق کاري آن‌ها محسوب مي‌شود، از سوي ديگر رويه گذشته هم به همين منوال بوده و کانون سردفتران و دفترياران هميشه با حمايت از بعضي کانديداها در انتخابات مشارکت کرده است.

در اين نشست، عباس شيخ‌الاسلامي، رئيس دانشگاه اسلامي مشهد، زهرا سلجوقي مديرکل امور بانوان استانداري خراسان رضوي و تني چند از فعالان حقوق زنان حضور داشتند.
منبع: ایسنا
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.