همسر ابوبکر البغدادی آزاد شد

دستگاه امنيتي لبنان در چارچوب تبادل اسرا با گروهک تروريستي النصره همسر سرکرده داعش را آزاد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الحدث گزارش داد: جبهه النصره امروز _سه شنبه_ در چارچوب تبادل اسرا بين اين گروهک و لبنان پيکر "محمد حميه" سرباز لبناني را که سال گذشته اعدام شد به مقام هاي امنيتي بيروت تحويل داد.

بنابر گزارش ها 20 خودروي دستگاه امنيتي لبنان براي اجراي قرارداد تبادل اسرا با گروهک النصره به منطقه جرود عرسال اعزام شده اند.

الحدث مدعي شد که النصره قرار است 3 تن از اسراي وابسته به حزب الله را نيز تحويل دهد.

همچنين اين شبکه افزود: "سجي الدليمي" همسر سرکرده داعش مشمول قرارداد تبادل اسرا شده است.

اين در حالي است که بر اساس گزارش ها همسر سرکرده گروه تروريستي داعش که در دسامبر سال گذشته دستگير شد، به طور مخفيانه مبالغ هنگفت پول را به دست تروريست ها در سوريه مي رساند.

"سجي الدليمي" سال 2014 صدها هزار دلار به داعشي ها رسانده است.

روزنامه واشنگتن پست در اين باره نوشت: سجي الدليمي با جعل مدارک شخصي در واقع خود را به عنوان يک زن سوري به نام "ملاک عبدالله" معرفي کرده بود، اما مقامات لبنان متوجه شدند که وي يک تبعه عراقي و همسر ابوبکر البغدادي سرکرده داعش است.

مقامات لبنان سال 2014 الدليمي را دستگير کردند؛ وي در دادگاه نظامي به حمايت مالي از تروريست ها داعش متهم شد.

بر اساس اين گزارش، وي دستکم با سه مردم ازدواج و در سه کشور منطقه زندگي کرده است و از يکي از همسران سابقش دو پسر دارد.

افسر اطلاعات نظامي که از الدليمي بازجويي کرده است گفت: اعضاي گروه هاي تروريستي خانواده خود را براي زندگي به لبنان مي فرستند، زيرا کشوري امن است و براي ورود غير قانوني به آنجا نيز مشکلي ندارد.

به گفته اين افسر اطلاعاتي، الدليمي دستکم 200 هزار دلار از طريق شرکت هاي مختلف و سازمان هاي خيريه دريافت کرده و به دست عناصر داعش رسانده است.

مسؤولان نظامي لبناني تأکيد کرده اند که الدليمي به راحتي در اردوگاه هاي آوارگان سوري در شهر عرسال لبنان رفت و آمد مي کرد.

به گفته مسؤولان لبناني، حميد الدليمي پدر سجي وي را مجبور کرد که با ابوبکر بغدادي ازدواج کند.

اين مسؤولان همچنين خاطرنشان کردند که شماري از اعضاي خانواده الدليمي در فعاليت هاي مسلحانه در عراق و سوريه شرکت کرده اند از جمله اين افراد حميد الدليمي پدر سجي است که با داعش بيعت کرد و در عملياتي نزديک حمص به هلاکت رسيد.

اين روزنامه آمريکايي به نقل از يک مسؤول بارز امنيتي خاطرنشان کرد که با کمک يک سازمان آمريکايي از سجي الدليمي و فرزندش، آزمايش دي ان اي انجام شده است.
منبع: میزان
 برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.