نیویورک تایمز:

ارتش عراق برای آزادسازی رمادی آماده می شود

اقدامات تاکتیکی داعش در "رمادی" عراق، آزاد سازی این منطقه را تا به امروز به تاخیر انداخته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، ارتش عراق با همکاری نظامیان آمریکایی، خود را برای آزادسازی "رمادی" – مرکز استان انبار – آماده می کند. تلاش برای آزادسازی رمادی در حالی صورت می گیرد که گروه تروریستی داعش اقدامات دفاعی پیچیده ای را برای حفاظت از این منطقه انجام داده است. پیچیدگی اقدامات دفاعی داعش در رمادی، آزادسازی این منطقه را تا به امروز به تاخیر انداخته است.

داعش برای دفاع از مناطق تحت کنترل خود به حفر تونل های زیرزمینی، ایجاد دیوارهای بتنی و مین گذاری های متراکم اقدام کرده است. ضمن اینکه داعش با حمایت مسلسل، خمپاره و بمب گذاری های انتحاری، از مواضع خود در این مناطق پشتیبانی می کند. از این رو، ارتش آمریکا برای بازپس گیری این مناطق تجهیزاتی نظیر بولدوزر و ابراز مربوط به مین یابی در اختیار نیروهای عراقی قرار داده است. 

نیروهای عراقی روز دوشنبه از ساکنان رمادی خواستند در 24 ساعت آینده منازل خود را ترک کنند. چرا که عملیات آزادسازی رمادی به زودی آغاز خواهد شد. موصل هدف بعدی نیروهای عراقی است. برخلاف سنجار و رمادی، عراقی ها در موصل با چالش جدی تری مواجه خواهند بود. این شهر از ژوئن 2014 (31 روز منتهی به 11 تیر 93) در اشغال تروریست های داعش بوده است. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار