نیویورک تایمز: داعش سالیانه یک میلیارد دلار درآمد دارد

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به درآمد یک میلیارد دلاری گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی روزنامه نیویورک تایمز روز دوشنبه در گزارشی از درآمد یک میلیارد دلاری داعش در عراق و سوریه از محل اخذ مالیات، فروش نفت قاچاق و اعمال قوانین در مناطق تحت کنترل خود خبر داد.

نیویورک تایمز به نقل از مسئولان غربی و برخی منابع در خاورمیانه که درآمدهای گروه های تروریستی را زیر نظر دارند نوشت: داعش از طریق اعمال قوانین عبور و مرور، اجاره ساختمانهای دولتی و دریافت هزینه برای خدمات آب و برق از مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه، مبالغ هنگفتی به دست آورده است.

در این گزارش آمده است: گروه تروریستی داعش همچنین از طریق وضع مالیات بر درآمد، فروش محصولات کشاورزی و دامی و دریافت غرامت از افراد معتاد یا افرادی که لباسهایی مخالف قوانین این گروه می پوشند، درآمد کسب کرده است.

طبق اعلام مسئولان اروپایی و آمریکایی، درآمد این گروه تروریستی بر اثر این فعالیت ها که می کوشد مانند یک دولت عمل کند، به ده ها میلیون دلار در ماه و نزدیک به 1 میلیارد دلار در سال می رسد.

طبق نوشته این روزنامه، مهمترین درآمد داعش، قاچاق نفت، غارت بانک ها و فروش آثار باستانی عراق و سوریه است. مسئولان اروپایی می گویند شرکت های صرافی جنوب ترکیه، بطور ویژه یکی از عوامل نگرانی هستند؛ چرا که به اعتقاد آنها، این شرکت ها به تروریست ها در پولشویی کمک می کنند.


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار