طراحی برنامه‌ای جديد برای نظارت و پايش عملكرد دانشگاههای علوم پزشكی كشور

معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی از طراحي برنامه اي جديد برای نظارت و پايش عملكرد دانشگاههاي علوم پزشكي كشور خبر داد و گفت: اولین پایلوت اجرای این طرح جدید در دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب دا؛ مهندس موهبتی ضمن قدردانی از تلاش بی وقفه دانشگاهه علوم پزشکی فسا در حوزه طرح تحول و حوزه های آموزش، بهداشت، فرهنگی و دانشجویی، تحقیقات، غذا و دارو و دیگر حوزه ها، برنامه عملیاتی را بسیار با اهمیت دانسته و آن را مقدمه عملکرد و ارزیابی برشمرد.

 معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت در ادامه از دستور وزیر بهداشت براي طراحي برنامه اي جديد برای نظارت و پايش عملكرد دانشگاههاي علوم پزشكي كشور خبرداد و اظهار داشت: با توجه به طرحهاي ارايه شده، دانشگاه علوم پزشکی فسا بعنوان پايلوت در نظرگرفته شده كه با همفكري انديشمندان ساير دانشگاهها نظام ارزيابي جامع جديد پي ريزي خواهدشد .

 براساس این گزارش، مشاور وزیر بهداشت و مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات نیز به بیان شاخص های پایش عملکرد دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور پرداخت و با اشاره به اهمیت شاخص های کمی و کیفی در بحث عملکرد گفت: اندازه گیری و راستی آزمایی  شاخص های کمی از طریق سامانه های الکترونیکی به راحتی انجام می شود اما مشکل در اندازه گیری شاخصهای کیفی می باشد که امیدواریم با طرح جدید پایش و ارزیابی عملکرد بتوان شاخص های کیفی را اندازه گیری نماییم.

 دکترسید سجاد رضوی افزود: فسا از جمله دانشگاههایی است که ضمن انجام شاخصهای خودارزیابی، در جلسات مربوطه وزارت بهداشت حضور فعال داشته و تیم دانشگاه پیشنهادات خوبی برای بهتر نوشتن شاخص ها ارائه کرده است.

 وی گفت: اگر طرح جدید پایش و ارزیابی عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی خوب اجرا شود منجر به پیشرفت و افزایش کیفیت در دانشگاه خواهد شد.

گفتنی است این جلسه با حضور مهندس طاهر موهبتی معاون برنامه ریزی ، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت، دکترسید سجاد رضوی مشاور وزیر و مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، دکتردوگانی نماینده مردم شهرستان فسا در مجلس شورای اسلامی، دکتر حقدوست رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دکترایمانیه رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر رئوفی رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم، دکتر عسکری رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا، تیم کارشناسی ده نفره از معاونت های ستادی وزارت بهداشت و هیات رییسه دانشگاه برگزار شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار