ایندیپندنت:

کشمکش دوسویه روسیه و نروژ در خصوص پذیرش مهاجران

ایندیپندنت نوشت: روسیه و نروژ مهاجران غیر قانونی را میان خود پاس‌ می دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، آوارگان سوری و آوارگانی که از مناطق جنگ زده به اروپا می آیند، روابط روسیه و نروژ را دچار تنش کرده اند. این دو کشور به پذیرش آوارگانِ مناطق جنگ زده تمایلی ندارند. 

مقامات نروژ هفته گذشته اعلام کردند از پذیرش آوارگانی که در روسیه ساکن هستند خودداری خواهند کرد. آنها افزودند: "آوارگانی که مجوز سکونت در روسیه را به همراه دارند، به مسکو باز گردانده می شوند."

سال گذشته دست کم 4000 مهاجر کوشیدند وارد مرزهای روسیه و نروژ شوند. علی رغم اینکه نروژ عضو توافق‌نامه "شنگن" است، از پذیرش مهاجران امتناع می کند. مقامات نروژ با انتقاد از روسیه اظهار داشتند: "مقامات روس توضیح نمی دهند چرا بیشتر مهاجران را به این کشور می فرستند و آنها را به فنلاند اعزام نمی کنند."

مهاجران برای ورود به مرز نروژ و روسیه از دوچرخه استفاده می کنند. طبق قوانین روسیه، مهاجران اجازه ندارند با پای پیاده وارد این کشور شوند. در نروژ نیز در صورتی که افراد مجوز رانندگی نداشته باشند، نمی توانند با وسایل نقلیه وارد این کشور شوند؛ استفاده از دوچرخه نیاز به مجوز رانندگی ندارد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار