اسکان 20 هزار زائر حسینی(ع) در 125 چادر شهرداری تهران

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران از اسکان 20 هزار زائر حسینی(ع) در 125 چادر برپا شده توسط شهرداری تهران خبر داد .

 به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی ستاد برگزاری مراسم اربعین؛ مجتبی عبدالهی رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران با اشاره به اقدامات سازمان بهشت زهرا(س) برای خدمات رسانی به زائران سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: این سازمان با برپایی چادرها جهت پذیرایی و اسکان مردم و زائران در 6 نقطه از کربلا و مسیر پیاده روی عاشقان ثارالله(ع) توسط گروه هایی 20 نفره، با وظایف مشخص  از جمله برپایی چادر، ثبت نام و مشخص کردن موقعیت، پذیرایی و دیگر امور را بر عهده دارد.

وی با بیان این که پرسنل سازمان بهشت زهرا(س) امکانات لازم را برای چادرهای برپا شده ،فراهم کرده اند، افزود:با تلاش های این سازمان در برپایی چادر و آماده سازی حسینیه شهرداری تهران در کربلا اسکان  بیش از20 هزار زائر حسینی(ع) در موکب های شهرداری تهران امکان‌پذیر است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران با بیان این که فضای موکب های حضرت زهرا(س) 18هزار متر مربع است، گفت:در این فضا 125 چادر 120 متری با گنجایش 150 نفر  در هر چادر فراهم شده است، ضمن این که 200 سرویس بهداشتی پرتابل نیز جانمایی گردیده است.

وی با اشاره به این که سازمان بهشت زهرا(س)  روزانه پذیرای 800 نفر از زائرین اربعین است، افزود :برپایی بزرگترین مجموعه پزشکی،اورژانس و امدادرسانی سرپایی در کربلا کمتر از 24 ساعت توسط پرسنل گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، ایجاد مکان هایی برای توزیع دارو و داروخانه های سیار و ثابت، ایجاد مراکز اورژانس سرپایی و خدمات پزشکی به زائران به صورت سیار و ثابت، ارائه خدمات واکس،نظافت البسه و پذیرایی از زائران،برگزاری نماز جماعت در موکب ها،حراست از موکب ها به صورت شبانه روزی،هماهنگی و همکاری با مسئولان محلی برای برقراری امنیت موکب ها در کربلا از دیگر اقدامات این سازمان است.

*امکان پخت 5000 نان در یک روز/ ارائه خدمات درمانی گیاهی به تمامی زائران

عبدالهی ادامه داد : برای رفاه حال زائران یک دستگاه نانوایی برقی گازوئیلی با امکان پخت 5000 نان در یک روز فراهم شده است.

وی در ادامه به استقرار تیم پزشکی مستقر در موکب ها اشاره داشت و گفت: این تیم پزشکی به ارائه خدمات درمانی به صورت کاملا گیاهی به تمامی زائران می پردازد.

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود به اعزام تمامی خادمین شهرداری تهران اعم از مناطق، سازمان ها و شرکت ها به مرز مهران و هماهنگی انتقال اتوبوس ها از مرز مهران به کربلا توسط كميته برنامه‌ريزی در اعزام نيرو و تجهيزات، اخذ رواديد و هماهنگی با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با ستاد برگزاری مراسم اربعين حسينی شهرداری تهران اشاره داشت و افزود :بیش از 2500 ویزا توسط این کمیته برای نیروهای شهرداری تهران صادر شده است و نیروها در قالب گروه های مختلف از مناطق 22گانه ، میدان امام حسین(ع) و بهشت زهرا(س)  با بدرقه آئینی و مداحی به کربلا اعزام شدند.

عبدالهی بیان کرد:همچنین نیروهای این کمیته در مرز مهران مستقر شده است تا هماهنگی های لازم را برای بازگشت نیروها به داخل کشور پس از مراسم اربعین و رفت و روب شهرهای نجف و کربلا فراهم کنند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۴
«السلام علیک یا اباعبدالله»

یعنی هر چادر 160 نفر!!!!

اسکان 20 هزار نفر به طور همزمان منظورتون بوده یا استفاده ی 20 هزار نفر به صوراغیر همزمان؟؟؟

توجه:«وقتی اعلام میشه بیش از یک میلیون نفر فقط از ایران راهی کربلا شدن دیگه اسکان دادن 20 هزار نفر باعث افتخار نیست».یعنی از هر 50 نفر یک نفر اسکان داده شده! نیاز به چادر بیشتر بوده!

البته دست تمامی زحمت کشان این امر دردنکنه خدا اجرشون بده.
آخرین اخبار