تبریز؛

ساماندهی مشاوران املاک و خودرو در آذربایجان شرقی

خرید و فروش خانه و خودرو در آذربایجان شرقی ساماندهی خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛با بررسی طرح ساماندهی مشاوران املاک و خودرو در شورای امروز پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان شرقی مقرر گردید قبل از انجام هرگونه معامله ای ارزیابی های لازم توسط کارشناسان و استعلام های مورد نیاز از ثبت اسناد و املاک و راهنمایی ورانندگی به عمل آید.

اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مصوب کردند انجام معلاملات تنها در مراکزی که افزون بر پروانه کسب ،گواهی معامله را از اخذ کرده باشند انجام شود.

در این جلسه همچنین با بیان آسیب های اجتماعی موجود در بازار هفتگی خودرو از قبیل قماربازی ،جیب بری ،ایجاد ترافیک و کلاهبرداری ،شهرداری تبریز مکلف شد با پرداخت حق الزحمه موجبات حضور کارشناسان اگاهی راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی را فراهم کند تا بر روند خرید و فروش در آن محل نظارت به عمل آید.

در شورای پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان شرقی به منظور پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهر تبریز کلیات طرح توانمندسازی شهروندان تبریز مصوب شد.

بر اساس این طرح آموزش های لازم به منظور پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی به 10 هزار شهروند تبریزی از سوی اداره کل سلامت شهرداری تبریز داده خواهد شد.

مسئول نظارت استانی بانک مرکزی کشور نیز در این جلسه با اشاره به موسسات مالی و اعتباری که بایستی تعیین تکلیف بشوند گفت موسسه مالی و اعتباری ثامن الائمه مجوز پذیره نویسی در بورس اوراق بهادر را دریافت ،بانک مهر اقتصاد نیز بعد از واگذاری 5 درصد سهام خود در بورس مجوز فعالیت خواهد گرفت.

عباس آخوندزاده افزود:با ادغام 14 موسسه مالی و اعتباری و صندوق غیر مجاز در کشور بانک آرمان مجوز فعالیت خواهد گرفت.

وی بیان کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی شناسایی و برخورد با موسسات و صندوق هایی که از سوی بانک مرکزی مجوز دریافت نکرده اند برعهده نیروی انتظامی گذاشته شده است.

مسئول نظارت استانی بانک مرکزی کشور خاطر نشان کرد صندوق قرض الحسنه راسخون ولا که در آذربایجان شرقی فعالیت می نماید مجوزهای لازم را ازسوی بانک مرکزی دریافت نکرده و بایستی تعیین تکلیف بشود.

همچنین اعضا شورای پیشگیری از وقوع جرم استان نیروی انتظامی را مکلف کردند موسسات و صندوق های مالی و اعتباری غیر مجازی که در استانمان فعالیت می کنند را شناسایی کند تا ضمن اطلاع رسانی به مردم از طریق صدا وسیما آذربایجان شرقی در مورد راهکارهای لازم به منظور ایجاد نشدن موسسات مالی و صندوق های مالی غیر مجاز جدی و نیز نسبت به برخورد و نظارت در جلسه آینده شورای پیشگیری از وقوع تصمیم گیری شود.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی نیز با ارائه گزارشی در مورد میزان وقوع جرایم در هشت ماهه اخیر گفت:ضرب و جرح عمدی 22 درصد،سرقت 6 درصد،تهدید 40 درصد ،کلاهبرداری 29 درصد خیانت در امانت 42 درصد ودر مجموع 21 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

مسعودی فر بیان کرد : در هشت ماهه گذشته با افزایش 61 درصدی شکایات مواجه بودیم و بیش از 59 هزار شکایت و دعوی در دادگستری آذرباجیان شرقی ثبت شده است.

وی شکایات مربوط به مطابله وجه چک،تامین خواسته،اعسار از پرداخت هزینه و خسارت دادرسی،طلاق توافقیف ،مطالبه مهریه ،الزام به تمکین و مطالبه خسارت را بیشترین موارد ثبت دعوی در استانمان برشمرد.

معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی تاکید کرد 65 درصد از 14 هزار و 800 زندانی استان را افراد 19 ساله تا 32 ساله تشکیل می دهند که 62 درصدشان میزان تحصیلاتی کم تر از دیپلم دارند.

پوی خاطر نشان کرد 36 هزار و 652 ازدواج و 5 هزار و 376 طلاق در هشت ماه اول سالجاری ثبت شده است.

مسعودی فر اظهار کرد 39 مورد قتل در هفت ماهه اول سال 94 به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 44 درصد رشد پیدا کرده است.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.