این خبر را بخوانید، جنس چینی نخرید

بسیاری از مواد گیاهی و غذایی که شما از چین می‌خرید ممکن است بیشتر از اینکه فایده برسانند مضر باشند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، کشور چین به‌شدت از جهات مختلفی آلوده است و کیفیت هوای آن‌جا بسیار بد است. این آلودگی‌ها بر محصولات آن‌ها نیز تاثیر می‌گذارد و این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد. مواد گیاهی و غذایی که از چین خریداری می‌کنید ممکن است در شرایط مشکوک و سوال‌برانگیزی تولید شده باشد. 

دلیل 1: آلودگی هوا در چین بیداد می‌کند
کیفیت هوای پکن بسیار نگران‌کننده است و ذرات آلاینده بسیار زیادی در هوای آنجا وجود دارد که ممکن بسیار خطرناک باشد زیرا این ذرات به حدی گوچک هستند که به راحتی می‌توانند وارد ریه‌ها و جریان خون شوند. در حال حاضر سیستم مدیریت کیفیت هوا هر آماری بالاتر از 150 را ناسالم اعلام کرده است. این در حالی است سطح پکن به بیش از 500 رسیده است و این آمار می‌تواند بسیار خطرناک و نگران‌کننده باشد.

دلیل 2: مواد غذایی که در چین تولید می‌شود حاوی افزودنی‌های سوال‌برانگیزی است
افزودنی‌هایی که چین به مواد غذایی خود اضافه می‌کند بسیار بیشتر از آن چیزی است که شما فکر می‌کنید. صنایع غذایی چین اخیراً حدود 2000 مکمل و افزودنی غذایی استفاده می‌کند. با آنکه بیشتر این افزودنی‌ها قانونی هستند، اما برخی از آن‌ها می‌توانند بسیار مضر باشند.

دلیل 3: چین سطح بالایی از آلودگی جیوه دارد
پس از قرن‌ها استخراج از معادن، سطح جیوه در این کشور بالاتر از حد معمول رفته است. ساختن فلزات سمی در هوا، خاک و آب به شدت سطح جیوه را بالا برده است. در سال 2001 معلوم شد که  300 تن از کارگران معدن جیوه از مسمومیت جیوه رنج می‌برند و این امر باعث بسته شدن آن معدن جیوه شد.

دلیل 4: آب چین آلوده به آنتی‌بیوتیک‌ها است
به دلیل آلودگی فراوانی که در آب‌های چین دیده‌ شده است از مقادیر زیاد آنتی‌بیوتیک استفاده می‌شود تا این آلودگی‌ها را کاهش دهد. فضولات صنعتی آب‌های چین را بسیار آلوده کرده است. بسیاری‌ها از باکتری‌ها نسبت به این آنتوبیوتیک‌ها مقاوم هستند. استفاده از این حجم بالا از آنتی‌بیوتیک‌ها باعث می‌شود که بدن انسان نسبت به این ماده مقاومت کرده و در نهایت منجر به آسیب به محیط زیست ‌شود. محصولاتی که با این آب‌های آلوده آبیاری می‌شوند ممکنم است بسیار خطرناک باشند. این آنتی‌بیوتیک‌های ته نشین شده در آب‌های چین سلامت افراد را تهدید می‌کند.

ممکن است بعضی از محصولات خریداری‌شده از چین نیز بی‌خطر باشد اما به هر حال قبل از اینکه کاالا یا محصول چینی بخرید از سلامت آن مطمئن شوید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار