تبریز؛

لزوم دقت در صدور مجوز ساختمان در مناطق زلزله خیز آذربایجان شرقی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بررسی های فنی و دقت کافی در روند صدور مجوز ساختمان در مناطق روی گسل و لرزه خیز را ضروری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آیت الله مجتهد شبستری در دیدار با اعضا جدید هیئت رئیسه نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی گفت:ساختمانهایی با اصول فنی و مهندسی ساخته نمی شود خسارت مالی و فراوانی ناشی می شود که نباید به سادگی از آنها گذشت.

وی ابراز امیدواری کرد :نظام مهندسی ساختمان استان با اقدامات خود در عرصه عمران و آبادانی موجب رفاه و بهبود هرچه بیشتر زندگی مردم شود.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اهمیت فوق العاده رشته های مهندسی به خصوص عمران و شهرسازی تاکید کرد اگر تخلفی در حوزه مهندسی انجام شود بایستی از سوی نظام مهندسی ساختمان رسیدگی شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش تعداد بیکاران فارغ التحصیل در رشته های مهندسی لزوم سنجش میزان فارغ التحصیل مورد نیاز قبل از پذیرش دانشجویان در این رشته ها راضروری دانست.

آیت الله مجتهد شبستری در بخشی از دیگر سخنان خود با بیان اینکه گردهمایی مسلمانان در اربعین سید وسالار شهیدان بزرگترین همایش و گردهمایی در جهان است؛ تاکید کرد :امیدواریم دشمنان از این حماسه حضور درس بگیرند.

وی افزود:امام حسین (ع) با قیام خود منافع اجتماعی را به منافع شخصی ترجیح داد و جان خود را فدای خدمت به جامعه کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: همه مسئولان باید همواره مصالح جامعه را مقدم بر منافع خود در نظر بگیرند.

رئیس جدید نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی نیز در این دیدار تقویت و توسعه ارزش های اسلامی در معماری شهری،بالابردن کیفیت حدمات مهندسی و نظارت بر نحوه اجرا ،الزام به رعایت مقررات ملی ساختمان و افزایش رفاه مهندسان را اهداف اصلی این سازمان برشمرد.

علی طوماری افزود: در شش ماهه نخست سال 94 ،یک هزار و 458 فقره پرونده ساخت مسکن جدید با زیر بنای 1 میلیون و 400 هزار متر مربع صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد نظام مهندسی ساختمان آذربایجان شرقی 28 هزار عضو دارد و با سه دفتر در تبریز و 13 دفتر در شهرستان ها فعالیت می کند و بزودی دفاتر نظام مهندسی در شهرستان های ورزقان و کلیبر ایجاد خواهد شد.

 انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.