پایان کلاس مربیگری بین‌المللی فوتبال ساحلی

کلاس مربیگری فوتبال ساحلی FIFA با حضور دبیر کل فدراسیون فوتبال و اعطای مدرک بین‌المللی مربیگری به شرکت‌کنندگان پایان گرفت.

پایان کلاس مربیگری بین‌المللی فوتبال ساحلی
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، از مراسم اختتامیه کلاس مربیگری فوتبال ساحلی FIFA با حضور دبیر کل فدراسیون فوتبال آکادمی ملی فوتبال برگزار شد.

کلاس مربیگری فوتبال ساحلی با مدرس مارسلو مندز، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی ژاپن، و مدرس FIFA بعد از 5 روز در آکادمی ملی فوتبال پایان یافت.

برخلاف افتتاحیه که هیچ کدام از مسئولان رده بالای فدراسیون و کمیته آموزش حضور نداشتند در مراسم اختتامیه دکتر اسدی، دبیرکل و دکتر احسانی رییس کمیته آموزش فدراسیون و رییس دپارتمان فوتبال ساحلی حضور پیدا کرده بودند و دقایقی برای شرکت‌کنندگان صحبت کردند.

*اسدی: پیشرفت فوتبال ساحلی در گروه افزایش دانش مربیان لیگی است

دبیر کل فدراسیون فوتبال ضمن خوشامدگویی به حاضرین اظهار کرد: یکی از اهداف فدراسیون این است که برای ارتقای سطح دانش مربیان تلاش می‌کند و فوتبال ساحلی هم از این امر مستثنی نیست و برای ادامه پیشرفت فوتبال ساحلی یکی از مدرسان با تجربه و به نام این رشته در ایران حضور پیدا کردند.

اسدی همچنین گفت: فوتبال ساحلی ایران با کمترین امکانات رشد قابل توجه‌ای را از سال 2011 یا شانزدهمی جهان شروع کرده بود و در حال حاضر که ششم جهان را در اختیار دارد، نقش شما مربیان در حفظ و ارتقا این جایگاه بسیار پررنگ خواهد بود، و امیدوارم بتوانید آموخته‌های این کلاس را به خوبی در زمین اجرا کنید.

*احسانی: جزوه‌ها و آموخته‌های این کلاس در کشوی میز خاک نخورد

رییس کمیته آموزش فدراسیون فوتبال هم گفت: مشکل فوتبال ایران فرهنگی است و مدرک گرایی در آن و جولان مدرک‌ها برای پیشرفت در فوتبال باید آنچه را که در کلاس‌ها و آموزش یاد می‌گیریم را در زمین اجرا کنیم ولی متاسفانه معمولا بعد از پایان دوره‌های آموزش، خیلی زود جزوه‌ها در کشوی میزها، خاک می‌خورد و آموخته‌ها قبل از اجرا شدن به فراموشی سپرده می‌شود.

احسانی در پایان  خاطرنشان کرد: فوتبال ساحلی ایران در جهان برنده شده است و با رفع مشکلات سخت‌افزاری توسط فدراسیون و در بخش نرم‌افزاری که همان دانش مربیان است، کمیته آموزش مهمی می‌کند که بهترین‌ها را برای فوتبال ساحلی به ایران دعوت کند و مندز برزیلی یکی از آنها است و بعد از آن نقش شما مربیان بعد از پایان این کلاس تازه شروع می‌شود و وظیفه حفظ و ارتقا جایگاه ایران در جهان را باید برعهده بگیرید.

*مدرس فیفا: حضورم در این کلاس نه انتقال دانش بلکه تبادل تفکرات بود

مارسلو  مندز برزیلی با ابراز خرسندی از میزبانی شایسته فدراسیون فوتبال ایران، هم گفت: باعث افتخارم بود که در این کلاس مربیگری تدریس کردم. حضورم در اینجا انتقال دانش نبود بلکه تبادل اطلاعات و تفکرات بود.

فوتبال ساحلی شبیه جاده است و همواره باید روبه جلو حرکت کرد، و در کنار آموزش دادن باید به فراگیری دانش هم توجه کرد.

مندز همچنین افزود: سطح دانش مربیان ایران بسیار است و فکر می‌کنم 5 روز دیگر هم کلاس ادامه داشت باز هم مطلب برای آموزش وجود داشت. شرکت‌کنندگان در بالاترین سطح بودند و حتما این را به فیفا گزارش خواهم داد.

سرمربی تیم ملی ژاپن در پایان گفت: امیدوارم توانسته باشم اندکی به دانش مربیان لیگی ایران اضافه کرده باشم و با خنده گفت: قول بدهید که از این دانش در مقابل تیم ملی ژاپن که من مربی آن هستم استفاده نکنید.

لازم به ذکر است در پایان این دوره به مربیان مدرک بین‌المللی مربیگری فوتبال ساحلی اعطا شد.

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار