تبریز؛

ضرورت فراهم کردن امنیت و امکانات زیر بنایی برای سرمایه گذاران خارجی در آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی فراهم کردن امنیت و امکانات زیربنایی برای سرمایه گذاران خارجی را از برنامه های اولویت دار دولت برشمرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای سیاست گذاری روابط خارجی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت ملاقات های اول با هیئت های خارجی تاکید کرد: حل معضل بیکاری بدون استفاده از سرمایه گزاران خارجی مقدور نیست وبر اساس تصمیم دولت هماهنگی امور اقتصاد خارجی بر عهده وزارت کشور است و هر بخشی که قصد جذب سرمایه گزار خارجی را دارد باید استانداری را در جریان امور قرار دهد.

وی انجام تحقیقات کامل درباره سرمایه گذاران خارجی را یک امر ضروری دانست و خطاب به مسئولان گفت: تلاش کنند محورهای سرمایه گذاری مشخص گردد تا نتیجه به صورت آسان عملیاتی و اجرا شود

استاندار افزود: آذربایجان شرقی با پیشرفت 80 درصدی در پروژه های انرژی در کشور به قطب انرژی تبدیل می شود

جبارزاده اعتبار لازم برای اتمام پروژه های نا تمام در بخش های مختلف آذربایجان شرقی را 48 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: باید 70 درصد این رقم از طریق بخش خصوصی و 30 درصد از طریق دولت تامین شود.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاران خارجی به دنبال منافع خود هستند و به هیچ عنوان بازار را در اختیارشان قرار نخواهیم داد بلکه به عنوان یک سرمایه گذار پذیرش خواهیم کرد.

جبارزاده در ادامه، با بیان اینکه تلویزیون جمهوری آذربایجان علاقه زیادی برای ارتباط با صداوسیمای آذربایجان شرقی دارد، تصریح کرد: وهابیت فعالیت زیادی در آذربایجان داشته و باید شبکه سهند با تولید و فروش فیلم و سریال به این کشور، در زمینه ترویج فرهنگ اهل بیت در آذربایجان اقدامات عملی انجام دهد.

وی به سفر خود به استان بصره عراق در حاشیه دیدار از اقدامات موکب‌های آذربایجان شرقی در مرز شلمچه، گفت: استان بصره علاقه زیادی برای همکاری با آذربایجان شرقی دارد که بازار 4 میلیونی این استان عراق، ظرفیت زیادی برای حضور ایرانیان دارد و باید در کنار توسعه صادرات به باکو، شمال عراق و...مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی هم در این جلسه با اشاره به همکاری های رسانه ای با کشورهای همسایه گفت: علاقه مندی اتباع کشورهای همسایه به برنامه های تلوزیونی ایران موجب شده صدا و سیمای آذربایجان شرقی ترجمه سریال ها و مستندهای پر مخاطب را به زبان کشورهای همسایه در دستور کاری خود قرار دهد.

سید محسن لطیفی افزود: ترجمه سریال ولایت عشق و مستندهای نوروز در آذربایجان و امام زاده ها به زبان آذری ناشی از استقبال زیاد مردم جمهوری آذربایجان از این برنامه ها بود.

وی بر لزوم تقویت رادیو برون مرزی و استفاده از ظرفیت این شبکه تاکید کرد.

در ادامه این جلسه مسئول دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در شمال‌غرب کشور با بیان اینکه تمامی سفرهای هیئت های خارجی به استان باید با هماهنگی نمایندگی وزارت کشور صورت گیرد، گفت: تجاری که بدون ویزای کار وارد قصد ورود به کشور را دارند باید یک هفته قبل به نمایندگی وزارت کشور اطلاع دهد.

اسماعیل بابایی راغب افزود: نمایندگان وزارت کشور در فرودگاه شهید مدنی تبریز با حداقل امکانات در حال کار هستند و به لحاظ بودجه هم با مشکل روبرو هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم در این جلسه با اشاره به همکاری های گسترده با کشورهای همسایه گفت: طبق توافقات انجام یافته با کشور ترکیه 5 مصوبه عملیاتی شده است و تبادل دانشجو و هیئت علمی با جمهوری خودمختار نخجوان را در دستور کار قرار داده ایم.

وی افزود: طبق توافقات انجام یافته با کشور آذربایجان در آینده نزدیک دانشجویان کشور آذربایجان به راحتی می توانند در دانشگاه های استان مشغول به تحصیل شوند.

در ادامه پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز نیز با اشاره به برگزاری کنفرانس های بین المللی در این دانشگاه گفت: طی دو سال گذشته بیش از 15 جشنواره و کنفرانس بین المللی برگزار و با 57 دانشگاه تفاهم نامه همکاری امضا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هم در ادامه این دیدار تشکیل کمیته امنیت گردشگران خبر داد و افزود: باید 48 ساعت قبل از ورود گردشگران به استان باید به میراث فرهنگی اطلاع داده شود و بر همین اساس نمایندگی این اداره کل به صورت 24 ساعته در فرودگاه ها مستقر خواهد شد.

وی گفت: در هتل های 4و5 ستاره بخش های وی آی پی را جهت رفاه گردشگران تشکیل داده ایم.
 
انتهای پیام/ گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.