بانوی نابینا در قالب برخی شخصیت‌ها بینا می شود!

علی‌رغم پیشرفت‌های حوزه علم و فناوری، هنوز مغز انسان گنجینه‌ای از راز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌رغم پیشرفت‌های حوزه علم و فناوری، هنوز مغز انسان گنجینه‌ای از راز است. خبر بینا شدن زن نابینای آلمانی نیز اثباتی دیگر در تائید این مسئله است. ظاهراً این خانم نابینای 37 ساله مبتلابه هویت پریشی (DID) پس از تبدیل‌شدن به 8 شخصیت از 10 شخصیت درونش، کاملاً بینا می‌شود.

این خانم که به‌اختصار به او بی. تی. گفته می‌شود، حدود 14 سال پیش به روان‌پزشکی آلمانی به نام برونو والدیوگل مراجعه کرد. در آن زمان خانم بی تی کاملاً نابینا بود و سگی راهنما همیشه همراهی‌اش می‌کرد. بی. تی. به دکتر گفت پس از تصادفی در سن 20 سالگی سیستم بینایی‌اش به‌شدت آسیب دید و ازآن‌پس به‌تدریج بینایی‌اش را از دست داد. روان‌پزشک نیز سوابق پزشکی بی. تی. را بررسی کرد و همه‌چیز نشان می‌داد که در اثر صدمه‌ی وارده بر جمجمه و مغز، وی دچار كوري كورتيكال (ناشي از قشر مغز) شده است.

نهایتاً دکتر والدیگول متوجه شد بی. تی. از نوعی هویت پریشی رنج می‌برد که خود را در قالب 10 شخصیت مختلف با جنسیت، زبان، صدا و اسامی مختلف نشان می‌دهد. برخی از شخصیت‌ها فقط آلمانی صحبت می‌کردند و برخی فقط انگلیسی؛ اما شگفتی اصلی 4 سال پس از شروع دوره درمان وی آغاز شد؛ دکتر والدیوگل دریافت وقتی بی. تی. در قالب شخصیت پسربچه‌ای نوجوان فرو می‌رود، می‌تواند ببیند.

 دکتر والدیوگل و همکارش دکتر هانس استراسبرگر که سردرگم شده بودند، تصمیم گرفتند روی دلیل اصلی این نابینایی، یعنی روانی یا فیزیکی بودن آن، کار کنند؛ بنابراین از روش EEG برای سنجش میزان واکنش مغز وی به محرک‌های بصری کمک گرفتند. نتایج بررسی‌ها نشان داد زمانی که بی. تی. در قالب شخصیت اصلی‌اش قرار دارد سیستم بینایی وی به تصاویر واکنشی نشان نمی‌دهد اما زمانی که در قالب 8 شخصیت دیگر از شخصیت ده‌گانه‌اش فرو می‌رود، شرایط سیستم بینایی وی بسیار عادی است. آن‌ها نتیجه گرفتند که مشکل بینایی بی. تی. به دنبال واکنش احساسی به‌تصادف به وجود آمده و درواقع بدنش با قطع ارتباط سیستم بینایی با محیط، به این حادثه واکنش نشان داده است.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۴
پناه برخدا.......
آخرین اخبار