مشهد؛

تامین سلامت زائران دهه آخر سفر با فعالیت 80گروه بازرسی در خراسان رضوی

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 80 گروه بازرسی بر امور مرتبط با سلامت زائران همزمان با دهه پایانی آخر صفر در مشهد و دیگر شهرستانهای زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی نظارت دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان علی حسنی افزود: 56 گروه بازرسی از این تعداد در مشهد و ورودیهای منتهی به این شهر برای تامین سلامت زائران به ویژه زائران پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) فعال شده اند.

وی گفت: گروههای بازرسی به منظور پیشگیری از بروز بیماریهای منتقله از آب و غذا و کنترل بهداشتی اماکن اسکان زائران از جمله حسینیه ها، تکایا، مدارس و همچنین بطور مستمر از مراکز تهیه و توزیع طبخ مواد غذایی بازدید می کنند.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزاری دوره های آموزشی بهداشتی ویژه برگزارکنندگان مراسم مذهبی، توزیع پیامهای بهداشتی، نصب بیلبورد و بنرهای حاوی پیامهای مرتبط با رعایت بهداشت و سلامتی را از دیگر اقدامات در این زمینه برشمرد.

وی افزود: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری تمامی افرادی که در تهیه و توزیع مواد غذایی در هیاتها، تکایا، مساجد و خیمه های عزاداری فعالیت می کنند باید کارت بهداشتی دریافت کنند.

حسنی با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت در محافل و مراسم عزاداری به ویژه در زمان پخت و تهیه غذا ادامه داد: رعایت نظافت، شستشو و گندزدایی مستمر سرویسهای بهداشتی، انتقال و دفع زباله، داشتن ظروف استاندارد بسته بندی غذا و استفاده نکردن از مواد رنگی غیرمجاز باید رعایت شود.

وی گفت: مواد غذایی عرضه شده نیز باید دارای پروانه بهداشتی باشند و زمان نگهداری مواد غذایی هم اهمیت دارد بطوری که پخش غذا از زمان آماده شدن تا توزیع آن حداکثر دو ساعت باشد.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: همچنین ذبح و قربانی دام در جلو دسته های عزاداری و یا در محل تکایا و مساجد بدون دریافت مجوزهای بهداشتی و هماهنگی لازم با دامپزشکی خراسان رضوی ممنوع است.


انتهای پیام/گ
برچسب ها: سلامت ، زائران ، مشهذ ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.