اسد: اردوغان کنترل اعصابش را از دست داده است

رئیس جمهور سوریه گفت: اردوغان کنترل اعصابش را از دست داده است، زیرا شکست وی در سوریه، پایان حیات سیاسی او را رقم خواهد زد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، بشار اسد – رئیس جمهور سوریه – در گفتگو با شبکه تلویزیونی "چک" اظهار داشت: "رجب طیب اردوغان -- رئیس جمهور ترکیه --  کنترل اعصابش را از دست داده است. زیرا شکست وی در سوریه، پایان حیات سیاسی او را رقم خواهد زد."
 
وی تصریح کرد: "هیچ کشوری -- تا وقتی که خود از تروریسم حمایت مستقیم تسلیحاتی می کند و با بزرگترین حامی تروریسم در جهان یعنی عربستان ائتلاف می کند -- نمی تواند با تروریسم بجنگد؛ زیرا این دو با هم در تناقض هستند."

بشار اسد افزود: "اولین گام برای شکست دادن گروههای تروریستی در سوریه، قطع کمک تسلیحاتی و مالی به آنها و جلوگیری از سرازیر شدن تروریستها به سوریه است که خصوصا از طریق ترکیه با حمایت عربستان و قطر، وارد این کشور می شوند.

رئیس جمهور سوریه گفت: "مشکل اینجاست که ما درحالی با تروریستها می جنگیم که آنها از حمایتهای بی حد و اندازه کشورهای مختلف به خصوص کشورهای منطقه برخوردارند و برخی کشورهای غربی هم این کمکها را نادیده می گیرند."

بشار اسد اظهار داشت: "روسیه از آنجا که خود حامی قانون بین الملل و حافظ ثبات در منطقه و کل جهان است، از دولت سوریه حمایت می کند؛ در حالی که آمریکا همیشه سعی در بسط سیطره و سلطه بر جهان داشته است. از آنجا که سوریه یک کشور مستقل است، آمریکا نمی تواند وجود کشوری را که به او "نه" می گوید، تحمل کند."

اسد درباره حضور نظامی روسیه در سوریه و موضع گیری های رجب طیب اردوغان در پی سرنگونی جنگنده روس گفت: "اردوغان، کنترل خود را از دست داده است. زیرا مداخله روسیه موازنه قوا را در سطوح میدانی به هم زده است و این امر باعث شکست اردوغان در سوریه شده است. شکست گروههای تروریستی تحت کنترل وی به معنای پایان زندگی سیاسی اوست. از این رو، اردوغان می کوشد به هر قیمتی که شده مانع تحقق هرگونه پیروزی شود. او در این راه از هر کاری از دستش برآید، مضایقه نمی کند؛ اما من بعید می دانم که با این رفتار بتواند تغییری در موازنه موجود ایجاد کند. جنگ با تروریسم ادامه دارد و روسیه مثل همیشه با قدرت در روند مبارزه با تروریسم شرکت می کند."

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۱ آذر ۱۳۹۴
دمت گرم بشار اسد همینطور ادامه بده.دیگه جیزی نمونده تا دهان حار دشمنا رو به خاک بمالیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۴
يكي نيست بهش بگه تو كه اعصاب درست حسابي داري بر سر مردم بدبخت بمب بشكه اي ميريزي !!!
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۳:۴۳ ۱۱ آذر ۱۳۹۴
رو داعشیای وحشی و حامیان داعش باید بمب هسته ای بریزن عزیزم بمب بشکه ای کمشونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۴
اردوغان وهابی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۴
کدام انسان عاقل خانه همسایه رو آتش میزنه! بالاخره زبانه های آتش خانه خودت رو هم خواهد سوزاند ! الان اردوغان داره تاوان آتش زدن خانه همسایه رو پرداخت میکنه خاک بر سر بی عقلت اردوغان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۱ آذر ۱۳۹۴
مرگ بر اردوغان اگه منطقه امروز به این وضع فجیع افتاد همش مقصر تویی خداوند لعنت کند تو و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۱ آذر ۱۳۹۴
خسران،فریاد،فغان
خاک تو سرت اردوغان
آخرین اخبار