همایش سالانه ایرانشناسان روس در مسکو برگزار می شود

همایش سالانه ایرانشناسان روس و اساتید زبان فارسی روسیه با دستور کار بررسی فعالیت های صورت گرفته در سال 2015 و برنامه ریزی برای گسترش فعالیت ها در حوزه ایرانشناسی و آموزش زبان فارسی در مسکو برگزار می شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛«مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) در پایگاه اجتماعی خود هدف از برگزاری همایش سالانه ایرانشناسان و اساتید زبان فارسی را که 27 آذر به ماه (18دسامبر) برگزار می شود، ارزیابی فعالیت های صورت گرفته در سال جاری میلادی و بهره گیری بیشتر از فرصت ها در این حوزه اعلام کرد.
این همایش در محل اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با حضور سفیر ایران، ایرانشناسان مناطق مختلف روسیه و اساتید زبان فارسی دانشگاه های این کشور برگزار خواهد شد.
جمع بندی دستاوردهای حوزه تدریس زبان فارسی در روسیه، بررسی کاستی ها و مشکلات ایرانشناسی و ارایه راهکارها برای ارتقای مطالعات در این حوزه و تدریس زبان فارسی، از دیگر محورهای بررسی در این همایش اعلام شده است.
مطالعات ایرانشناسی در روسیه به عنوان پایگاه اصلی این حوزه در جهان و به علت جایگاه ویژه ایران در جهان اسلام، دستاوردهای زیاد پژوهشی و تحقیقاتی داشته است.
منبع:ایرنا
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.