در گفتگو با شبکه سی بی اس؛

اوباما: تصمیم به مداخله نظامی در سوریه به روش عراق را ندارم

برئیس جمهور آمریکا درباره تصمیم به اعزام شماری از نیروهای این کشور برای جنگ با داعش گفت، اقدام به تهاجم به سوریه و عراق آن گونه که قبلا درباره عراق روی داد، نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ باراک اوباما در گفتگو با سی بی اس درباره حادثه تیراندازی سن برناردینو خواستار اصلاح قوانین حمل سلاح در آمریکا شد.

رییس جمهور آمریکا درباره حادثه تیراندازی کالیفرنیا گفت: ما هنوز اطلاعات زیادی درباره این تیراندازی نداریم. نیروهای پلیس فدرال در حال حمایت از نیروهای پلیس محلی برای حل و فصل این ماجرا هستند. به نظر می رسد که این حادثه چندین تلفات داشته است.

وی افزود: ما با قربانیان این حادثه و نیز خانواده های آنها همدردی می کنیم. چیزی که ما می دانیم تیراندازی ها در آمریکا تبدیل به روندی شده است که ما در کشورهای دیگر شاهد آن نیستیم و تنها در آمریکا چنین چیزی روی می دهد.

اوباما تاکید کرد: به طور قطع اقداماتی وجود دارد که ما می توانیم برای جلوگیری از این گونه حوادث صورت دهیم که از جمله آنها تغییر قوانین مربوط به حمل سلاح است و بررسی های دقیق تر مربوط به سابقه افراد است. ما درباره افراد قوانین منع سوار شدن بر هواپیما داریم اما همین افراد می توانند سلاح به دست بگیرند و در خیابانهای آمریکا تیراندازی کنند و ما هیچ کاری نمی توانیم در برابر آنها صورت دهیم. این قوانینی است که باید تغییر کند.

وی یادآور شد: من امیدوارم که بتوانیم این تیراندازی ها را متوقف کنیم. ما درباره این حادثه هنوز اطلاعات زیادی نداریم با این حال می دانیم که اقداماتی هست که می توانیم برای افزایش امنیت مردم آمریکا صورت دهیم. ما باید در سطح هر دو حزب اصلی آمریکا و نیز در همه سطوح دولتی برای حل این مشکل اقدام کنیم. چرا که این حملات به این شکل و با این تناوب تنها درآمریکا روی می دهد .

 اوباما در بخشی دیگر از سخنانش درباره اوضاع کنونی در عراق و سوریه گفت: "اقدام ما در ارسال نیروهای بیشتر برای جنگ با داعش در عراق بدین معنا نیست که ما همان شیوه سال 2003 در حمله به عراق را دنبال می کنیم. ما هرگز در عراق و یا سوریه جنگی را شروع نخواهیم کرد که در آن گردان هایی از طریق صحرا، اقدام کنند؛ ولی صریحا می گویم که ما عرصه را بر همواره بر داعش تنگ خواهیم کرد و در نهایت آن را نابود خواهیم کرد؛ این چیزی است که افزایش نیروی نظامی ما را می طلبد."


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار