خنثی سازی 150 عملیات تروریستی داعش توسط ایران

روزنامه آرمان در گفت و گویی با سید داوود آقایی استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران نوشت: «یکی از برنامه‌های مهم داعش حمله تروریستی به ایران به عنوان مرکز شیعه در منطقه خاورمیانه بوده است».

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آرمان در گفت و گویی با سید داوود آقایی استاد روابط بین‌الملل دانشگاه تهران نوشت: «یکی از برنامه‌های مهم داعش حمله تروریستی به ایران به عنوان مرکز شیعه در منطقه خاورمیانه بوده است».

در بخشي از اين گفت و گو آمده است:

اصول و مباني شكل‌گيري داعش با هدف مقابله با تشيع در منطقه خاورميانه بوده و از ابتداي شكل‌گيري اين گروه تروريستي تاكنون اين هدف دنبال مي‌شده است. در شرايط كنوني نيز يكي از اهداف بزرگ داعش ضربه زدن و آسيب رساندن به كشورهاي شيعه‌نشين مانند ايران، عراق، سوريه و حتي لبنان است. به همين دليل اگر داعش به اروپا حمله مي‌كند يا اينكه ايزدي‌ها را در عراق قتل‌عام مي‌كند همگي در حاشيه هدف اصلي آنها كه مبارزه با تشيع است صورت مي‌گيرد.

يكي از برنامه‌هاي مهم داعش حمله تروريستي به ايران به عنوان مركز شيعه در منطقه خاورميانه بوده است. داعش از ابتداي شكل‌گيري خود تلاش‌هاي زيادي را براي نفوذ در خاك ايران انجام داد اما هيچ‌گاه به نتيجه مطلوب دست پيدا نكرد. مساله ديگري كه سبب جدي‌تر شدن تصميم داعش در مقابله با ايران شده است حمايت ايران از دولت عراق و سوريه و مبارزه با داعش در اين دو كشور بوده است.

داعش مدت‌هاست به دنبال حمله تروريستي به ايران و ضربه زدن به ايران بوده است. به تازگي يكي از نمايندگان مجلس عنوان كرده كه دستگاه امنيتي ايران از ابتداي شكل‌گيري داعش تاكنون در حدود150عمليات تروريستي داعش عليه ايران را خنثي كرده است. اين مساله نشان مي‌دهد كه داعش براي ايران برنامه‌ريزي تروريستي انجام داده و به دنبال ضربه زدن به ايران است. با اين وجود قدرت سيستم‌هاي امنيتي و اطلاعاتي ايران مانع از اين مساله شده كه داعش بتواند به اهداف تروريستي خود در ايران دست پيدا كند. مهم‌ترين كاري كه داعش مي‌تواند در مقابل ايران انجام دهد برهم زدن نظم رواني جامعه ايران است تا به اين وسيله افكار عمومي مردم ايران را متوجه اقدامات خود كند. در نتيجه داعش تلاش مي‌كند با شايعه بمب‌گذاري يا تهديدهاي تروريستي آرامش رواني جامعه را به هم بزند.


منبع:روزنامه آرمان

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۵ آذر ۱۳۹۴
ایران سربازان امام زمانش .عج.همیشه بیدارن داعش غلط زیادی کرده باهفت جدوآبادش