صادرات روزانه 100 تن ماهیان گرم آبی

مدیر عامل اتحادیه ماهیان گرم آبی گفت: روزانه حدود 85 الی 100 تن ماهیان گرم آبی از کشور به عراق و تاحدودی به امارات صادر می‌شود.

حسن آقازاده مدیر عامل اتحادیه سراسری ماهیان گرم آبی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تولید و صادرات ماهیان گرم آبی اظهار کرد: صادرات این ماهیان نسبت به اوایل سال روند بهتری را تجربه کرده و با توجه به اینکه بخش اعظم صادرات به عراق است باید گفت که امسال نسبت به سال گذشته به سبب مسائل امنیتی عراق این میزان کاهش یافته است.

وی با اشاره به میزان صادرات گفت: روزانه حدود 85 الی 100 تن ماهیان گرم آبی از کشور به عراق و تا حدودی هم به امارات صادر می‌شود.

آقا زاده ادامه داد: قیمت‌ها نسبت به سال گذشته تفاوت چندانی نداشته اما گفتنی است که با 10 درصد کاهش نسبت به سال گذشته در 4 گونه انواع این ماهیان امسال مواجه بودیم اما امیدواریم که تا پایان آذر ماه قیمت‌ها اصلاح شود.

مدیر عامل اتحادیه یاد آور شد: استان‌های خوزستان، مازندران، گیلان، و گلستان عمده تولید کننده ماهیان گرم آبی در کشور به شمار می‌روند.

وی افزود: تولید ماهیان گرم آبی نسبت به سال گذشته به سبب عدم ایجاد مزارع جدید و سطح زیر کشت و معرفی گونه‌های دیگر و گران بودن نهادها و عدم سرمایه در گردش کافی تفاوت معناداری در واحد سطح نخواهد داشت.

 آقازاده تصریح کرد: اما خوشبختانه در بخش ماهیان گرم آبی همانند ماهیان سردآبی و میگو که به سمت بیماری با تلفات زیادی مواجه بودند نداشتیم. 

 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار