دی میستورا و بان کی مون در مذاکرات سوریه شرکت می کنند

دبیرکل سازمان ملل و استفان دمیستورا فرستاده ویژه او در امور سوریه در نشست مربوط به سوریه که قرار است در نیویورک برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرحان حق در نشست خبری روز سه شنبه خود در جمع خبرنگاران مستقر در سازمان ملل تصریح کرد: بان کی مون در دیداری که با جان کری وزیر خارجه آمریکا در پاریس داشت، از ابتکار وی مبنی بر برگزاری سومین نشست گروه حمایت بین المللی از سوریه در هجدهم دسامبر ماه جاری میلادی ( 27 آذر) استقبال کرد.

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل افزود: بان کی مون در دیدارش با کری بر ضرورت برقراری آتش بس فوری و سراسری در سوریه تاکید و ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات در نیویورک، زمینه ای استوار و محکم برای برقراری آتش بس باشد و روند سیاسی ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: آژانس آوارگان سازمان ملل سه شنبه درباره دوازده هزار شهروند سوری که سعی دارند از سوریه خارج شوند ولی اکنون در نواحی مرزی شمال اردن گیر افتاده و با وضع وخیمی مواجه شده اند، عمیقا ابراز نگرانی کرده است.

فرهان حق درباره احتمال استقرار صلح بانان سازمان ملل در سوریه نیز گفت: دبیرکل سازمان ملل گفته است همانطوریکه در نتیجه مذاکرات وین نیز توافق شد، بر ضرورت برقراری آتش بس تاکید دارد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار