به بهانه حضور صادق عاشورپور پس از سال ها در جشنواره تئاتر فجر؛

صادق عاشورپور: وحدت ملي در نمايش من اهميت ويژه اي دارد

اهميت وحدت ملي و دوري از نفاق و تفرقه در نمايش من و همچنين متن، اولويت دارد.

صادق عاشورپور، نويسنده، كارگردان و پژوهشگر نمايش هاي سنتي و مذهبي، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مجموعه نمايشنامه "فرزند فرياد" كه 12 نمايشنامه را شامل مي شود دو هفته پيش رونمايي شد و از اين 12 اثر، كه نگاشته ام مشغول تمرين يكي از آن ها با موضوع سهراب و سياوش براي جشنواره سي ام فجر هستيم.

وي ادامه داد: داستان اين نمايش ملهم از شاهنامه است اما برگرفته از آن نيست و قصه سياوش و كيكاووس و رستم پس از مرگ سياوش را بازگو مي كند.

عاشورپور تصريح كرد: در اين نمايش سعي كرديم به اهميت وحدت ملي اشاره كنيم، زيرا امروز كه همه جا جنگ و نفاق است بايد از اين موضوع مهم ياد كرده و به آن بپردازيم.

وي اظهار داشت: زبان اين نمايشنامه تا حدودي سخت است و ادبيات قديم را دارد اما خوشبختانه از كاركرد گروه راضي هستم.

وي در خصوص جشنواره امسال عنوان داشت: به نظرم امسال برنامه ريزي خوبي براي جشنواره انجام گرفته است و بخش هايي كه در اين دوره به جشنواره اضافه شده است، از ويژگي هاي آن به حساب مي آيد.

اين نويسنده افزود: من سال ها در جشنواره شركت نداشتم و يكي از دلايلي كه در اين دوره از جشنواره شركت كردم، حضور رحمت اميني به عنوان دبير بوده و به همين دليل ارزيابي من از جشنواره امسال مثبت است.

وي بيان داشت: خوشبختانه معاونت هنري براي برگزاري جشنواره نيز بسيار تلاش كرده و جشنواره را مورد حمايت قرار داده است.

عاشورپور با اشاره به اين كه اميدواريم نوع داوري نيز در جشنواره امسال مطلوب باشد، اظهار داشت: خروجي كه از جشنواره مي گيريم و دستاوردهاي آن بسيار مهم است كه بسياري از آن ها به داوري مربوط مي شود.

وي افزود: من از 44 سالي كه فعاليت كاري داشتم 27 سال داور بودم در اين مدت به اين نتيجه رسيدم كه شركت كنندگان در بسياري از اوقات قرباني داوري ها مي شوند.

اين كارگردان در خصوص آخرين نگارش هايش ابراز كرد: مجموعه "كاري بايد كرد" 4 نمايشنامه براي گروه سني راهنمايي دارد كه شامل نمايشنامه هاي "عمو نوروز"، "كاري بايد كرد"، "علم" و "پهلوان" مي شود.

عاشورپور عنوان داشت: به تازگي يك اثر ديگر در رابطه با حضرت عباس(ع) و تصويري از زندگي او نوشتم كه به نظرم با آثاري كه تا كنون وجود داشته متفاوت است و اين تفاوت در اين است كه قصه از قول شمر و يزيد روايت مي شود.

گفتني است، صادق عاشورپور در بخش پيشكسوتان سي امين جشنواره تئاتر فجر نمايش خود را به صحنه مي برد./ي2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار