پارکبان‌های داعشی و جریمه سنگین تخلف در رانندگی!

گروه تروریستی داعش برای افزایش درآمد، به طور فزاینده‌ای به پارکبان‌ها در مناطق تحت اشغال خود در سوریه و عراق متوسل شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانِ روزنامه ایندیپندنت در مقاله‌ای نوشت: گفته می‌شود داعش برای افزایش درآمد خود به طور فزاینده‌ای به پارکبان‌ها متکی است. 

بر اساس این گزارش، فعالانی که در مناطق تحت اشغال این گروه در سوریه و عراق فعالیت دارند، می‌گویند پلیس راهنمایی و رانندگی مالیات و جریمه‌های بیشتری از مردمی مناطقی که تحت کنترلش هستند می‌گیرد. 

به گفته تحلیلگران گروه آی اچ اس جین (IHS Jane،) گروه داعش همچنین با قاچاق نفت از میادین نفتی تحت اشغال خود در سوریه و عراق بالغ بر پانصد میلیون دلار درآمد داشته که حدود ۴۳ درصد از کل درآمد این گروه در سال گذشته است. 

روزنامه تایمز گزارش داد: با این حال، کاهش قیمت نفت و مشکلاتی که داعش برای انتقال این ماده سوختی با آن مواجه است، بر فعالیت‌های این گروه تروریستی تاثیر گذاشته است. 

در حالی که استفاده از پاکبان‌ها تازگی ندارد، به نظر می‌رسد، داعش بیشتر تمایل دارد مجرمان را جریمه نقدی کند. 

ابو سیف، یکی از ساکنان موصل به نشریه تایمز گفت: «آن‌ها اخیرا خیلی بد شده‌اند، به دنبال هر بهانه‌ای برای پول گرفتن از مردم هستند.» 

همزمان، یک راننده نفتکش که با این گروه تروریستی همکاری می‌کرد ادعا کرد با ادامه حملات هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا به میادین نفتی تحت کنترل داعش، قاچاق نفت تقریبا متوقف شده است. 

وی همچنین گفت: پلیس مذهبی داعش موسوم به حسبه پس از اعلام سیاست بی‌سابقه تحمل نکردن در مورد پارک‌های غیرقانونی، موجب خشم مردم شده است.



انتهای پیام/



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار