۵۰ هزار شهروند مالزیایی طرفدار داعش هستند

وزیر حمل و نقل مالزی گفت: اگر طرفداران داعش در این کشور، شروع به اقدامات تروریستی کنند مالزی با مشکل جدی روبرو خواهد شد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ؛وزیر حمل و نقل مالزی روز شنبه در اظهاراتی اعلام کرد: در کشور مالزی ۵۰ هزار طرفدار داعش وجود دارد.

«لیو تیونگ» با اعلام این خبر، نسبت به احتمال وقوع حملات تروریستی در کشور های جنوبی و شرقی آسیا هشدار داد.

وی اظهار داشت، این آمار، طبق برآورد نیروهای امنیتی و پلیس مالزی به دست آمده است.

این مقام بلند پایه مالزیایی که در کنفرانس امنیت ملی و تهدید داعش در کوالالامپور سخن می گفت، تاکید کرد که اگر حتی یک درصد از طرفداران مالزیایی داعش در این کشور اقدام به عملیات تروریستی کنند، این کشور با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

طبق گزارشات پلیس مالزی، تاکنون حدود ۱۰۰ شهروند این کشور به سوریه و عراق سفر کرده و به صفوف داعش در این دو کشور پیوسته اند.

پلیس ضد تروریست مالزی، ده ها تن از شهروندان این کشور را به اتهام تمایل و طرفدارای از داعش به دادگاه این کشور معرفی کرده است.

در ماه نوامبر (آبان) و طی اخبار غیرموثق مبنی بر احتمال وقوع حمله تروریستی، ۲۰۰۰ نیروی امنیتی و پلیس در پایتخت مالزی حضور پیدا کردند.

در یادداشت محرمانه ای که از پلیس این کشور در رسانه ها درز پیدا کرد، جزئیاتی از وقوع ۱۰ حمله تروریستی در کولالامپور و هشت شهر دیگر این کشور، فاش شد.

همچنین در این یادداشت، جزئیاتی از ملاقات بین برخی گروه های فیلپینی و «ابو صیاف» یکی از رهبران داعش فاش شده بود که طبق آن برنامه چند حمله تروریستی در مالزی طرح ریزی شده بود.
منبع:ابنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار