چشم‌انداز ادبیات انقلاب، روشن و امیدبخش است

در چند سال اخیر آثار خوبی را در حوزه ادبیات انقلاب شاهد بودیم و چشم‌انداز ادبیات انقلاب‌اسلامی روشن و امیدبخش است.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ علی‌اكبر والایی با بیان اینكه به رسمیت شناختن ادبیات انقلاب اسلامی قطعی و غیر قابل بحث است، اظهار كرد: در تمام كشورهای دنیا خود جنگ و انقلاب بستری شده است برای اینكه آثار بزرگی خلق شود.

وی افزود: در كشور ما این آثار ادبی باید بارزتر و برجسته تر باشد؛ چرا كه انقلاب اسلامی ابعاد وسیع و عظمت والایی دارد. انقلاب اسلامی شایسته این است كه آثار باشكوهی برایش خلق شود كه در خور آن باشد. البته خوشبختانه در چند سال اخیر آثار خوبی را شاهد بودیم و چشم انداز ادبیات انقلاب اسلامی روشن و امیدبخش است.

این نویسنده با تاكید بر اینكه باید برای نویسندگانی كه در این عرصه قلم می‌زنند بهای زیادی داده شود، عنوان كرد: نویسندگان نیاز به حمایت‌های ویژه دارند و متاسفانه حمایت هایی كه در خور و شایسته این موضوع است اتفاق نمی‌افتد و به این لحاظ هنوز در فقر هستیم. اگر عشق و علاقه قلبی نویسندگان ما نبود، هنوز خیلی از آثار بزرگ داستان انقلاب خلق نمی‌شد و اتفاقات خوب در این عرصه رخ نمی‌داد.

والایی خاطرنشان كرد: از طرفی برچسب حمایت‌های دولتی بر پیشانی نویسندگان متعهد و مسلمان می‌زنند و می گویند این نویسندگان حمایت می‌شوند و از طرف دیگر هم واقعا حمایتی صورت نمی‌گیرد و اگر نوشته و آفرینشی وجود دارد، به خاطر غیرت نویسندگان ما و اعتقادات قلبی شان است.

وی همچنین آثاری كه در جشنواره‌هایی مانند داستان انقلاب برگزیده شده‌اند را جزو آثار شاخص داستان انقلاب دانست و اظهار داشت: این آثار استانداردهای لازم را كه بشود به عنوان ادبیات انقلاب انگشت اشاره به سمت‌شان نشانه رفت دارند. از این گونه آثار باید در نشر و تبلیغ و عرضه به مخاطبینش حمایت شود. معتقدم باید از اثر یک نویسنده بعد از انتشار نیز حمایت شود.

این نویسنده گفت: اگر سازمان‌ها، نهادها و ناشران می‌خواهند از آثار مرتبط با انقلاب اسلامی حمایت كنند، از نشر این آثار حمایت كنند. از ناشرانی كه ادعای فرهنگی دارند، انتظار این است كه از نشر و توزیع‌شان حمایت بیشتری كنند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار