اِف‌بی‌آی: نفوذ عناصر داعش به کشورهای جهان با استفاده از گذرنامه‌های جعلی حرفه‌ای

تروریست‌های داعش با استفاده از گذرنامه‌های جعلی موفق شده‌اند به بسیاری از کشورها از جمله آمریکا نفوذ کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «دبلیو‌اِن‌دی،» «اداره تحقیقات فدرال آمریکا» (اِف‌بی‌آی) و نمایندگان کنگره این کشورتأیید کردند بسیاری از عناصر گروه تروریستی داعش تاکنون موفق شده‌اند با استفاده از گذرنامه‌های جعلی حرفه‌ای، به کشورهای اروپایی، آمریکا و دیگر کشورها نفوذ کنند.

«مکس آبراهامز،» استاد دانشگاه «نورت‌ایسترن،» با ابراز نگرانی در این خصوص اظهار داشت: طبق گزارش‌ها، هدف داعش از این اقدام نفوذ در کشورهای سراسر جهان است. وی همچنین درخصوص نفوذپذیری مرزهای این کشور در مقابل تهدیدهای جدی تروریستی هشدار داد. آبراهامز سپس افزود: «دست‌کم دو نفر از عاملان حملات تروریستی پاریس با استفاده از گذرنامه‌های جعلی و از طریق مرز یونان وارد فرانسه شده بودند. «تشفین ملک،» عامل تیراندازی مرگبار مرکز معلولان در «سن برناردینوی» ایالت «کالیفرنیا» نیز با استفاده از ویزای همسرش وارد آمریکا شده بود.»

مقامات اِف‌بی‌آی و «اداره مهاجرت فدرال» آمریکا از تهیه گذرنامه‌های حرفه‌ای جعلی بوسیله داعش به‌عنوان «کابوس امنیتی» نام می‌برند. «استیون اف لینچ،» یکی از نمایندگان مجلس آمریکا، در این خصوص اظهار داشت: موضوع جعل گذرنامه بوسیله تروریست‌های داعش با توجه به هجوم آوارگان جنگ‌زده به فرانسه و آلمان، بسیار نگران‌کننده است. لینچ افزود داعش گذرنامه‌های سفید و دستگاه چاپ مورد نیاز را سال گذشته پس از اشغال «دیرالزور» در سوریه بدست آورد.




انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.     

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار