یک دزدی عاشقانه با مهدی هاشمی و فرهاد آئیش + عکس و فیلم

فیلم «یک دزدی عاشقانه» با بازی مهدی هاشمی و فرهاد آئیش، برای حضور جشنواره سی و چهارم فیلم فجر آماده شد.

امیر شهاب رضویان کارگردان و تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص فیلم «یک دزدی عاشقانه» در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: فرم این فیلم برای حضور در جشنواره فیلم توسط ناهید دل‌آگاه تهیه‌کننده فیلم، پر شده و آمادگی خود را اعلام کرده است.

وی افزود: در فیلم «یک دزدی عاشقانه» از بازیگران کهنه‌کاری چون مهدی هاشمی،‌ فرهاد آئیش،‌ لادن مستوفی،‌ لوون هفتوان، امیر حسین رستمی و چند چهره جدید از جمله فرزانه قاسمی که از مدرسه فیلمسازی هیلاج انتخاب شدند، حضور دارند که این موضوع یعنی ترکیب کهنه‌کاران و تازه‌واردها، به جذابیت و کیفیت فیلم کمک کرده و به بخش بازیگری فیلم قدرت خوبی بخشیده است.

وی ادامه داد: بعد از بازیگری، فیلمبرداری فیلم توسط مسعود امینی تیرانی و با تبحر خاصی انجام شده است. موسیقی متن فیلم توسط داریوش تقی‌پور ساخته شده. وی در بیست و پنجمین جشنواره فیلم فجر به خاطر فیلم «مینای شهر خاموش» کاندیدای دریافت سیمرغ بهترین موسیقی و سال 1386 کاندیدای تندیس بهترین موسیقی جشن خانه سینما برای همین فیلم بوده است.

رضویان تصریح کرد: به هر حال «یک دزدی عاشقانه» با فضایی طنزآلود تا به امروز ساخته نشده و شبیه فیلم‌هایی است که ساختم و امضای خودم را پای آن می‌بینید. مخاطبان نیز منتظر فیلمی جذاب و دیدنی باشند.

وی در خصوص دبیری محمد حیدری گفت: با حیدری از قدیم‌الایام آشنایی دارم و او را می‌شناسم و آن گونه که او صحبت می‌کند، قصد ارائه برنامه‌ها و طرح‌های جدیدی را دارد. اگر این موضوع شکل بگیرد، باعث متحول شدن جشنواره فجر می‌شود. امیدوارم با نگاه جوان و پویا و توانمندی که دارد، به بهتر برگزار شدن جشنواره فجر کمک کند.

این کارگردان عنوان کرد: شاهد ترکیب سه نسل از سینماگران در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر هستیم که ترکیب خوبی به نظر می‌رسد و باید منتظر اتفاقات جالب و دیدنی و مفیدی باشیم. در کل من همیشه امیدوارم و ناامید نیستم.

رضویان در خصوص اختصاص کاخ مردمی برای جشنواره فیلم فجر، امسال بیان کرد: با این ایده موافقم و به طور قطع پیامد خوبی را به دنبال دارد. از طرفی چون مدیریت مجتمع کوروش برعهده من است و تا به امروز این مکان در خصوص ارائه خدمات سینمایی عملکردهای مثبتی را داشته، می‌تواند بهترین گزینه برای کاخ مردمی جشنواره فیلم فجر باشد.

این تهیه‌کننده در مورد رقابت «یک دزدی عاشقانه» با دیگر فیلم‌های جشنواره فیلم فجر، خاطرنشان کرد: فیلم‌های رقبا را ندیدم و نمی‌توانم پیش‌بینی کنم؛ چون پیش‌بینی کردن در سینما و جشنواره کاری غیرممکن است؛ اما اگر فیلم جایزه گرفت خوشحال می‌شوم و اگر جایزه نگرفت بد حال نمی‌شوم. چون سال‌هاست به این قضیه عادت کردم. در کل همین که مخاطب فیلم را ببیند و از آن لذت ببرد، بالاترین تشویق است و حس مثبتی به من خواهد داد.

رضویان در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به توانمندی‌اش در اجرا پیشنهادی از طرف جشنواره فیلم فجر در این خصوص به او شده است، گفت: تا به امروز صحبتی در این خصوص نشده است؛ اما اگر اجرای طنز‌آمیز دوست داشته باشند، برای من نیز مطلوب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این قدر فیلم‌های جذاب و دیدنی را در جشنواره امسال ببینیم تا اکران سال آینده سینمای ایران موفق و با تماشاگر همراه باشد.

فهرست عوامل فیلم سینمایی «یک دزدی عاشقانه»:
 
کارگردان: امیرشهاب رضویان، نویسندگان فیلمنامه: امیرشهاب رضویان، تهمینه بهرام علیان، سید محسن نبوی، بر اساس طرحی از: علیرضا محمودی، برنامه ریز: عباس نظام دوست، دستیاران کارگردان: پانته آ حسینی، شهرزاد دادگر، مهدی فهیمی، منشی صحنه: ماریا میرنژاد با تشکر از مرجان تاجیک، روابط عمومی: تهمینه بهرام‌علیان، طراح فتورمان: مهرداد زاهديان، طراحی و تصویرسازی بخش پویانمایی: امید خوش نظر، حسن نوزادیان، با تشکر از ایمان یاری، تصویربردار پشت صحنه: مهدی حیدری، عکاس: بهرنگ دزفولی زاده، مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی تیرانی (آسا)، دستیار اول فیلمبردار: وحید ابراهیمی، دستیار دوم فیلمبردار: داود ملک حسینی، دستیاران فیلمبردار: محمد نصیری، محسن دبیریان، علی نهاردانی، رضا محمدی، مسئول فنی دوربین: احمد گودرزی، پشتیبانی فنی: اسماعیل نیسی، محمد رضا گودرزی، لابراتوار دیجیتال ايران نوين فیلم، تصحیح رنگ: نیما دبیرزاده، تدوین: فرامرز هوتهم، دستیار تدوین: مریم متین، موسیقی متن: داریوش تقی پور (اوستا)، شعر ترانه: سپیده امینی، دستیار آهنگساز: امین هنرور، براساس ملودی «آسمان کبود» ساخته کریم فکور، طراح صحنه: محسن نصراللهی، دستیار اول صحنه: جواد فاضلی، مدیر صحنه: احمد عبداللهی آرپناهی، دستیاران صحنه: مهدیه درگاهی نژاد، مجتبی مقیمی، طراح لباس: سارا خالدی، دستیاران لباس: غزل آلوسی، فرزانه ربانی، طراح چهره‌پردازی: سودابه خسروی، چهره‌پرداز آقایان: محمدرضا ملکی، چهره پرداز بانوان: لیدا ایرانی، صدابردار: سید وحید رضویان، دستیار صدابردار: فرزین زند، طراحی و ترکیب صدا: بهمن اردلان، استودیو بهمن،جلوه‌های ویژه: آرش آقابیگ، تهیه‌کننده: ناهید دل آگاه، جانشین مدیر تولید: یوسف پناهی، مدیر تدارکات: حسن صفری، دستیار تدارکات: عماد طاهری، امیر کشاورزعبدی، همیار تدارکات: امید دارینی، رضا دروکی.
 
بازیگران: مهدی هاشمی، فرهاد آئیش، لادن مستوفی، لوون هفتوان، امیر حسین رستمی، فرزانه قاسمی، احد محمدکرمی،‌ رابعه مدنی، عبدالرضا پارسا، سهیل شمس، کوشیار کرمی،  فاطمه شاهسواری، مهدی حیدری، غلامحسین میرزایی، نورمحمد ذوالفقاری، ذبیح اسماعیلی، فرهاد نوروزی، اردشیر کاظمی، نکیسا نعمت نژاد، آزاده مهاجر، شفق شکری، ساناز مصباح، محمدرضا آبانگاه، علی بلوردی، علیرضا زارع پرست‌حق، ادمون اوراهی، پریسا صنعت کار، سپیده امینی، آلن هارطونی، شیما پورسهم‌الدین، طه فلاطوری، بهنام خرم نیک، غزل شریفی، شیما علی عسگری، تایماز رضوانی، امیر شکویی، آیتک جاویدی‌نژاد، علی‌اکبر کرمی، پانته‌آ وفا، فردین احمدی، علی رحمتی، همایون فربود، مهرداد سلیمانی، سپیده نوری، ماندانا معزی پور ، محمدحسین سوری، بابک تبریزی، مسعود علیمردانی
 
بازیگران خردسال:  کیارش منتصر، نهال شهبازی

نوازندگان صحنه: سینا ذکایی، امیر ملکی‌زاده، کامیار ماندگاریان، آرمین تیموری، علی فراهانی، شکرالله سلیمانپور، غلامعلی افشار
 
خلاصه داستان: دو دزد پیر کهنه کار،  پس از بیست سال از زندان آزاد می شوند. به امید دریافت سهمشان از آخرین دزدی به سراغ زنی که همدستشان بوده می روند،  اما زن پولها را برای بازی در یک فیلم هزینه کرده و پیرمردها علی رغم میلشان دوباره مجبور به دزدی می‌شوند، در حالی که شرایط در سالهایی که ایشان در زندان بوده اند، تغییر کرده و ابزارهای الکترونیک مانع موفقیت ایشان می شود و از دزدی منصرف می شوند، زن آنها را برای ایفای نقش های کوچک به سر صحنه فیلمها می برد، اما در این کار هم موفق نمی شوند و درنهایت یک پروژه دزدی دیگر را با زن شروع می کنند که نتیجه اش باز هم دستگیری و زندان است.




برای دیدن آنونس فیلم اینجا کلیک کنید

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان 
اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۵
سازندگان فيلم و همه هنرپيشه هايي كه اين فيلم رو قبول كردن ، به مردم و به شعور ملت بي احترامي كردن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۲ ۱۹ خرداد ۱۳۹۵
مزخرفترین فیلمی که تابحال دیدم! حیف پول بلیط و حیف درد زایمان مادر کارگردان و مابقی هنرپیشه هایی که با حضورشون مارو در گول خوردن و دم گیشه رفتن همیاری کردن.!!!
خجالت نکشیدید این فیلمو ساختید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
این سریال فقلاده است و دوست دارم آین سریال ببینم
آخرین اخبار