در آستانه سالگرد هدفمندی یارانه ها؛

تاخیر در پرداخت یارانه نقدی دست‌آویزی برای قطع آن است؟

بازه زمانی تاخیرواریز یارانه ها در سالگرد اجرایی شدنش درحالی به سی روز می رسدکه زمان واریز یارانه آذرماه معلوم نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، آذر ماه  سال 1389 بود که اجرای قانون هدفمندی یارانه ها کلید خورد قانونی که قرار بود از همان روز اول وضع شش دهک جامعه را بهتر کند به همین خاطر و به موجب قانون پرداخت ۴۵هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی برای کمک به این اقشار در دستور کار قرار گرفت.

درست از همان روزی که پرداخت یارانه با اقتصاد کشور خو گرفت  تاریخ پرداخت آن شد مصیبت عظمی برای مسولان و سردرگمی برای مردم! بطوریکه تاخیر در واریز یارانه ها به اندازه ای نامعلوم شد که معاون اول رییس جمهور نیزدر پاسخ به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه ی یارانه آذرماه کی پرداخت می شود گفت: در خصوص تاخیر یارانه‌ها خبر ندارم.

براساس این گزارش واریز یارانه ها در مراحل ابتدایی به روزهای آغازین ماه می رسید موضوعی که با درخواست بانک مرکزی از دولت  به علت تداخل زمان واریز یارانه نقدی با زمان پرداخت حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان به هفته دوم ماه منتقل شد و اینگونه بود که از اواسط سال 90 زمان واریز یارانه نقدی به هفته دوم هر ماه منتقل شد و این تاخیرها یک روز و دو روزبه هفته سوم کشیده شد و نهایتا  با یک حساب سرانگشتی بازه زمانی تاخیرواریز یارانه ها در سالگرد اجرایی شدنش درحالی به سی روز می رسد که هنوز زمان واریز یارانه مرحله پنجاه و هشتم معلوم نیست.

غلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص تأخیر واریز یارانه‌ها اظهار داشت: موضوع هدفمندی یارانه‌ها تأمین اعتبار است که دولت با وصله و پینه کردن برخی از پول‌ها و با حذف یارانه‌بگیران تا به امروز توانسته هدفمندی یارانه‌ها را به سرانجام برساند و این امر در جهت اجرای قانون بوده است.

وی تصریح کرد: هدفمندی یارانه‌ها در سال‌جاری به مرحله آخر خود می‌رسد اما دولت، کژدار و مریض به خاطر راضی نگهداشتن برخی از اقشار همچنان یارانه پرداخت می‌کند به طوری که قیمت برخی از اقلام به خاطر تورم روز به روز افزایش پیدا  کرده است.

طاهری تأکید کرد: برای ساماندهی بخش تولید و ارتقای کیفیت محصولات تولیدی بایستی دولت به جای پرداخت یارانه به اقشار مختلف سهم 30 درصدی را به بخش تولید اختصاص دهد.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت نفت بودجه کشور با مشکل مواجه شده به طوری که برای بسیاری از طرح‌های عمرانی اعتبار تخصیص داده نشده تا منابع مورد نیاز را برای اقشار کم‌درآمد به عنوان یارانه پرداخت نماید بنابراین به جای ادامه این روند قانون هدفمندی نیاز به بازنگری دارد و آنچه که مسلم است نباید هدفمندی یارانه‌ها به هدررفت منابع مبدل شود.

***هدفمندی خشت اولی که کج گذاشته شد

حمیدرضا نبی‌زاده کارشناس اقتصادی  در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان ، نیز در این رابطه اظهار داشت: سنگ‌بنای واریز یارانه از اول اجرا اشتباه گذاشته شده است و دولت نیز محبور است بنا به دلایل سیاسی و فشارها یارانه را پرداخت نماید اما متاسفانه دولت به دلیل کسری بودجه و نبود منابع ورایز یارانه‌ها را با تاخیر انجام می‌دهد.

این کارشناس اقتصادی گفت: اینکه این مسیر ادامه پیدا کند یا نه نمی‌توان در این خصوص اظهار نظر کرد چون از یکطرف مجبور است این روند را ادامه چرا که عده‌ای از مردم شرایط خود را این مبلغ ناچیز وفق دادند و عده‌ای از خانوارها تقریبا بخشی از هزینه‌های خود را از این طریق جبران می‌کنند.

نبی‌زاده افزود: دولت باید یک کار متحولانه و اساسی در این بخش انجام دهد و از سردوراهی باید یک مسیر را انتخاب نماید تا یک جراحی اساسی و کارکارشناسی برای پیشبرد اهداف خود انجام دهد.

کارشناس اقتصادی گفت: پرداخت نقدی یکی از مهم‌ترین و مشکل‌سازترین سیاست هایی بود که تاکنون دولتها انجام دادند به طوریکه هر ماه یک سم در اقتصاد کشور تزریق می‌شود. بخشی از تصمیم‌گیرهای دولت براساس اصول اقتصادی و دغدغه‌های سیاسی است که بر اقتصاد کشور تاثیر می‌گذارد بنابراین با توجه به انتخابات مجلس دولت این جسارت را ندارد که یک جراحی اساسی در بخش هدفمندسازی یارانه‌ها انجام دهد.

وی اضافه کرد: دولت بجای پرداخت یارانه می‌توانست با حمایت از توسعه صادرات به بخش تولید کمک نماید اگر به این موضوع توجه اساسی شود به طور یقین اقتصاد کشور رونق می‌گیرد چرا که در بخش توسعه صادرات به صورت مستقیم در اولین گام حمایت از تولید ملی است چرخه صنعت و تولید به چرخش در می‌آید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
من ۶ ماهه کاسبی ندارم پول اجاره مغازه در نمیاد رفتم اجاره رو وام گرفتم دادم ، پول برق مغازه اومده ۱۵۰۰۰۰۰
....

گاز و غیره بماند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۴
با توجه به محتوای کامنت ها قطع یارانه دودش به چشم مملکت میره چرا که اکثریت اقشار در مضیغه قرار دارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سلام دوستان
من لیسانس حقوق هستم شغل ندارم سه تاپسرم محصل دبستانی هستنداین هفته ازمدرسه میگرمشون ندارم ندارم ندارم!!فقط میگم پسرای گلم فداتون بشم شرمندتون هسم !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
اگر مثل کشورهای عربی یارانه میلیونی میدادند تکلیف چی بود؟؟؟؟!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
خداانشاالله ورتون داره انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
بسیاری از خانواده ها واقعا به یارانه نیاز دارند .... در صورت قطع یارانه واقعا توانایی پرداخت قبض های انرژی خود را نخواهند داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
قیمت ها رو قبل از یارانه ها برگردونید حذفش کنید . یارانه به قبض گاز هم نمیخوره!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
مسلمان اول عمل میکنه بعد فکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
بعضی ها برای یارانه روز شماری می کنن این حرف رو نزنید که سکته می کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سلام و خسته نباشید .
از روزی که این 45هزار تومنو میدن دست مردم هزار جور برای ندادنش دارن نقشه میکشن حالام که توسعه صادراتو کردن بهونه .دولت اگه میخواست صادراتو رونق بده اون موقع که نفت گرون بود اینکارو میکرد نه حالا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
کدام مصیبت !!! بنزین 400 را 1000 کردید . اب و برق و گاز را گرون کردید . بازم میگید مصیبت !!! 50 ملیون من را تو دو سال تو بورس کردید 20 ملیون . ارزش پول مردم را تو بورس کردید یک سوم کدوم مصیبت عظمی !!!! ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
این وقفه های دوسه روز هرماه رو حساب کنی اخر سال یارانه یه ماه یا دوماه رو نمیدن بله اینطوریاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
چرا برای یارانه دادن پول نداریم ولی برای اختلاسهای چند صد هزار میلیاردی پول داریم . اگه جلوی این اختلاسها گرفته بشه به ولاه کارا درست میشه نزارین پول مردم و ببرن و کشورهای خارجی خوش بگذرونن . مال یتیم و فقیر بخدا خوردن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
مبلغ يارانه سال 89 هم همين رقم بود الانم افزايشي نداشته بعد از اين همه سال....در صورتي كه افزايش قبوض و تمامي هزينه و حذف سوبسيد را در تمامي جوانب شاهد بوديم. اگر به حق بخواهيم انتظار داشته باشيم بايد به نسبت افزايش قبوض در اين چند سال اين نرخ روي يارانه افزايش پيدا ميكرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سلام من اگرهمین یارانه نباشه بچه هام ازگرسنگی میمیرن یکهفته مونده به اینکه یارانه رابدن خداشاهده ماچیزی برای خوردن نداریم که مجبورمیشم برم ازجایی قرض کنم تافقط نون بگیرم واسه بچه هام من پنج ساله بیکارم دوتافرزنددارم که مدرسه میرن بالباسهای پاره وصله زده توراخدابدادماهم برسین شب پرداخت یارانه اونوقت چطورمیگین شب عذاب ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
حداقل حامل های انرژی را کاهش دهید بعد بگوئید یارانه چندر غاز مصیبت و......................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
خانواده های زیادی،مخصوصأزنان سرپرست خانوار فقط از طریق یارانه زنده اندوزندگی می کنند.این هم قطع بشه فقط خدا باید به داد مردمی برسه که هیچ درآمی ندارند.قطع یارانه فساد رو در جامعه افزایش میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
تورو خدا یارانه رو قطع نکنید،من طلبه با دوتا بچه به این یارانه دل خوش کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
واقعامتاسفم برای کارشناسایی که انتخاب کردین چراهمه قولهایی که دولت قبلی داده بود مبنی براینکه باهرافزایش قیمت سوخت وانرژی وخدمات برمبلغ نقدی یارانه افزوده میشه روبازگونمیکنین چرافقط حرف ازقطع یارانه مردم میزنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
با سلام
خلاصه ترين
١ـ پول مردم را روي فوتبال سرمايه گذاري نكنيد
٢- دزدان عزيز را هر جه زودتر تحويل دهيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
به نظرم از اولشن یه طرح واقعا احمقانه ای بود ...به نظر من یارانه نان و بنزین رو کم میکردن قبض ها رم پالکانی حساب میکردن بهتربود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سلام،ما که یک خانواده ده نفره هستیم از اردیبهشت 93 به علت اشتباه ثبت نامی تا به امروز که حدود بیست ماه میگذره یارانه دریافت نکردیم سرپرست هم یک بازنشسته است با داشتن دو بیمار خاص ،دانشجوی آزادو همجنین سرباز راه دور و هزاران مشکل دیگه...بارها به فرمانداری مراجعه کردیم جوابی نگرفتیم همش عدم تامین بودجه را عنوان میکننداونوقت افرادی رو میشناسم که در این مدت چندین بار سفر اروپایی داشتن اما یارانه آنها به راهه .أخه خداییش این انصافه.عدالته.قطعش کنید بره بابا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
آقا مگه یادتون رفته این یارانه همون پولهایی که رو قیمت برق و گاز کشیدن که قرار بود به خودمون برگرده پس چرا مصیبت عظمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
با این یارانه ای که دولت میده برای خرید نان خالی یه خانواده ی 4 نفری در ماه هم کفایت نمیکنه
خودتون حساب کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
من به اين كارگر ساختماني مي گم خيلي مردي به خدا اميدوارم هرچه زودتر مشكلت حل بشه
يا علي بگو بلند شو مرد... خدا بزرگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سلام بقول بزرگی میگه دارا داراتر از دیرو ندار ندار تر از دیروز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سهم ما که حذف شده ولی لطفا قطع نکنید چون بعضی ها واقعا احتیاج دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
من یارانمو میخام مامان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
مگه نباید دولت وملت هم دل و همزبان باشند!؟ پس چرا وقتی که موقع پرداخت یارانه‌ها میشه برای مردم عیده وبرای دولت مصیبت عظماست..؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
حضور متخصصین اقتصاددان باتجربه راه‌گشاست ایکاش بجای هدفمندی یارانه ها سیاستهای اقتصاد مقاومتی اجرا میشد و الان هم نیاز اصلی اقتدار وحضور عامه مردم راهگشااست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
بیجا میکنن قطع کنن، هروقت قیمتها مثل قبل از یارانه شد، اونوقت قطع کنن...هرچند ک این 45 تومن دردی دوا نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
چراقطعش کنن؟ مافقیرفقراروی همین چندرغازپول حساب بازمیکنیم حقمونه چرازورشون میاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
سلام خدا را خوش میاد مردم را استرسی میکنید فقط زورش به بدبخت بیچاره ها رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
فقط مابه التفاوت بنزین لیتری 75 تومان را با بنزین لیتری 1000تومنی کنونی را حساب کنید که ماهیانه چه مقدار پول میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
قیمت ها رو برگردونین به سال83...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
یارانه من کارمند را حذف کردند و علتش را داشتن آپارتمان اعلام کردن،حیلی جالبه اگر ملاک حذف، داشتن آپارتمانه پس بجای حذف 3 میلیون باید 60 درصد مردم را که خانه دارن حذف بکنند،اقا قیمتها را برگردانید به حالت قبل ،کسی از شما یاراه نمیخواد،اینهمه مردم را اذیت نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
ای بابا میخواهید شب مصیبت پیش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
بابک زنجانی کلی پول ملت و بالا کشیده.
اون مصیبت عضما نیست؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
حضور متخصصین اقتصاددان راه‌گشا است یقینا هم شروع وهم پایان یارانه برای عامه مردم وپیشرفت کشور بیشتر تورم زا بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
درقطع کردن یارانه هم شانسی عمل میکنند کسانی را میشناسم واقعا پولدار که هنوز هم یارانه میگیرند ولی نميدانم برچه معیارهای قطع میکنند یارو چهار تا خانه داره داره یارانه میگیرد ولی کسی را میشناسم خانه پدری میماند یارانه اش قطع شده... خدا وکیلی خودم بخاطر بیماران انصراف داده بودم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
جالبه.به گفته ی دکتر احمدی نژاد مبلغ یارانه کل کشور زمانی که بنزین 400تومن شد.از مابه تفاوت قیمت بنزین از پر مصرفها گرفته میشد و بین همه تقسیم میشد.و اصلا این مبلغ از اب و برق وگاز و مالیات مردم تامین نمیشد.ودر حال حاظر با وجود بنزین 1000تومنی دولت یه چیزی حدود سه برابر مبلغ یارانه درامد داره.وبا این وجود میگه شب واریز یارانه شب عزای دولته. پس دو برابر مبلغ مازاد اضافه رو کجا داره هزینه میکنه که عزا هم میگیرند؟؟؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
من یارانمو میخوااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
یارانه حق مسلم مردمه. اگر تمام قیمتها برگرده به گذشته یعنی یک هشتم در بعضی موارد یک دهم قیمت فعلی اشکال نداره قطعش کنن.ولی ایا این کار رو میکنن؟ ایا قیمتهارو بر میگردونن به قبل؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
دولت فعلا مجبوره تا انتخابات بعدی ریاست جمهوری یارانه را پرداخت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
پول خودمدن را زورشون میاد بدن .متاسفام.....................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
اقا مردم رو تو انتظار نذارید یا قطعش کنید یا ییایین خسارت دیر کرد رو بریزید به حساب با سلامتی در مملکت شیعه مولا علی که مظهر عدل و عدالت است زندگی میکنم
یا مولا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
يارانه آبان ماه دوست عزيز نه يارانه آذر يك ماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
دولت اگه قصد حذف یارانه رو داره اول قیمت ها رو برسونه به همون روز اول نه این که پول آب برق گاز و... ببره بالا بعد هم یارانه رو حذف کنه. فقط زورتون رسیده به یه مشت مردم بدبخت که امیدشون به همین 45 تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
آره قطعش کنند ما فقرا در حق آقازاده ها حلال کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
همین امسال فقط بنزین رو از ۴۰۰به۱۰۰۰ دولت رسوند و یارانه ها ک پنج سال ثابت، دولت فقط میتونه از مردم پول بگیرن، یارانه رو حذف کنن و همه قیمت ها به قبل برگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
باعرض سلام به تمام خواننده ها بنده یک کارگر ساختمانی هستم با این ماه ۹ ماه میشود که بی کارم تمام اقتصاد کشور خوابیده بابا مرگ یک بار شیون هم یک بار دولت هر کاریکه می خواهد انجام بده باید اول وضع میشت مردم را درست کند که مردم احتیاجی به یارانه نداشته باشند کسایی هستن که از بیکاری پول نون خریدن ندارنداز جمله خود بنده به گرفتن یارانه امید وارن تاچند روزی رو گذر زندگی کنن شکم سیر چه خبر از گرسنه داره فکر میکنند همه سیرند دا شاهده باسیلی صورتمون سرخ نگه داشتیم پسرم ۸ سالشه تو هوای سرد کابشن نداره می بینه بیکارم نمیتونم بزاش بخرم میگه سردم نمیشه این گوشی هم برا همسایه ام هست برا خودم بود میفروختم براش میگرفتم بابا دردمو به کی بگم خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
قطع کنند و خیال مردم را راحت تا دیگر مصیبت اعضمی نباشد این ۴۵ تومان هیچ دردی را درمان نمی کند و اندازه پول برق هم نمیشه قطع کنند ما فقرا از خیرش گذشتیم(!)
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۸ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
دوست و همکار دولتی شما از جانب خود سخن بگویید نه از جانب فقرا شما که شب رو راحت می خوابی و مشکلی نداری بهتره فقط برا خودت تصمیم بگیری.این حق منه فقط به یه شرط میشه از خیرش گذشت به شرط اینکه قیمتها به حال قبل برگردن.الان که همه چیز گرون شده باید افزایش بدن نه اینکه قطع کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
ما یارانه میخواهیم...همه حاملها ی انرژی گران شده اما مبلغ یارانه همان سال 89میباشد پس این مازاد گرانی کجا میره سال 90 پول گاز 3 ماهه زمستان سی هزارتومان مشابه سال 93 سیصدهزارتومان اما یارانه دریافتی همان 45500....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
اززمان پرداخت یارانه 1قرون مگه به45/500تومان اضافه کردن؟!ولی تا دلت بخواد گرونی گرونی وگرونی خانواده هایی هستن که واقعابااین پول گذران زندگی میکنن واقعا انصافه این اسلام فقط حرفش هست ولی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۴ آذر ۱۳۹۴
چرا پرداخت یارانه واسه دولت مصیبته؟ نگاه به قیمت بالای بنزین و برق و آب و ... بندازید که به جای یارانه پنج برابر داره از ملت پول میگیره .
آخرین اخبار