کارگردان مجموعه تلویزیونی «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار»:

کلید اصلی در مجموعه‌های تلویزیونی، جذابیت است

قصه‌ها باید جذاب باشند تا تماشا‌چی آن‌ را دنبال کند.

مسعود کرامتی کارگردان مجموعه تلویزیونی «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» در خصوص این مجموعه در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در این کار با دو دوربین کار کردیم؛ البته در همان ابتدا سوییچ نمی‌شد. اما در مونتاژ کار درست می‌شد. این اتفاق به این دلیل که تصویر‌برداری‌ها داخلی و درون آپارتمان بود، ممکن می‌شد. به طور کل این نوع تصویر‌برداری تجربه جدیدی بود که در این مجموعه حاصل شد.

وی در مورد موضوع اصلی «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» تصریح کرد: بهتر است بعد از پخش این سریال و با تماشای بهتر وجوه مختلف آن، در موردش حرف بزنیم. البته موضوع اصلی کار تکنولوژی و فضا‌های مجازی و ... نیست. قصه این کار صرفاً به زندگی مدرنی که به دنیای مجازی وابسته است نمی‌پردازد؛ بلکه اشاره‌هایی به این موضوع می‌شود.

کرامتی در خصوص ویژگی‌های یک مجموعه خوب و جذاب اظهار داشت: کلید اصلی در سریال‌های تلویزیونی همان جذاب بودن است. قصه‌ باید جذاب باشد تا تماشاچی آن را دنبال کند. فضای حاکم در کار نیز به همان نسبت باید جالب باشد. یعنی به لحاظ بصری دیدنی باشد. در کل همه چیز به شکلی زیبا و جذاب نمایش داده شود. البته جذابیت در زیبایی صرف خلاصه نمی‌شود؛ اما واقعیت امر همین است که مردم کاری را دنبال می‌کنند که دارای جذابیت‌های لازم باشد.

وی افزود: هم‌اکنون به لحاظ شرایط اقتصادی نباید به تهیه‌کننده و تولید‌کننده خرده گرفت. اگر مشکلات مالی برطرف شوند و شرایط اقتصادی بهتر شود، بالطبع شاهد کار‌های با کیفیت‌تری خواهیم بود. زیرا در این شرایط نویسنده به نوشتن کار کم‌ هزینه‌تر می‌پردازد و در نتیجه در تولید هم کم خرج بودن حرف اول را می‌زند و تمام تجهیزات اعم از لوکیشن‌ها، صحنه‌ها و ادوات نیز شامل این قضیه می‌شوند. در نهایت همه این موارد دست به دست هم می‌دهند. ویژگی مهمی که باید به آن اشاره کرد، جلب اعتماد مردم است. البته با یک مجموعه و یک سریال.

وی در پایان گفت: تمام تلاش گروه ما این بوده که کاری جذاب، راست و درست را ارائه دهیم. امیدواریم تماشاچی‌ آن را دنبال کند و از آن لذت ببرد.

گفتنی است؛ مسعود کرامتی در جشنواره فیلم فجر امسال در دو فیلم «لاک قرمز» و «گذر موقت» ایفای نقش داشته است.




برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار