با این ترفندها ؛

هیچ وقت باتری گوشی هوشمند شما خراب نمی شود + آموزش

در این گزارش می خواهیم نحوه صحیح شارژ کردن گوشی های هوشمند را به شما آموزش دهیم.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ،احتمالا شنیده باشید شارژ کردن گوشی آیفون خود در طی شب، برای باتری آن مضر است. براساس اظهارات محققین Battery University، زیرشارژ بودن گوشی فول شارژ، باتری آن را تحت استرس و تنش زیاد قرار می دهد و باعث خراب شدن مواد شیمیایی در آن می شود و منجر به آسیب دائمی خواهد شد. در صورتی بررسی های جدید این مطلب را رد می کند.

هیچ وقت باتری گوشی هوشمند شما خراب نمی شود + آموزش

متخصص فناوری اطلاعات Jesse Hollington به تمام این شبهه ها پاسخ خواهد داد. شارژ کردن گوشی آیفون در طی شب حتی اندکی هم به باتری گوشی شما آسیب نخواهد رساند.
هم چنین شارژ کردن آیفون از ۹۰ درصد به بالا هم، به باتری شما آسیب نخواهد رساند. اصلا شما نمی توانید باتری آیفون خود را overcharge (شارژ بیش از حد) کنید و این مطلب برای تمامی دستگاه های مدرن الکترونیکی نیز صادق است.
هر دستگاهی که از باتری های لیتیوم یونی یا لیتیوم پلیمری استفاده می کند، مداری در آن تعبیه شده است که زمانی که شارژ باتری به ۱۰۰ درصد می رسد، برق را از داخل سیستم قطع می کند.

هیچ وقت باتری گوشی هوشمند شما خراب نمی شود + آموزش


اساسا باتری گوشی شما، به اندازه گوشی هوشمند شما، خود نیز هوشمند است. کمپانی هایی مانند اپل، سامسونگ و تمامی کمپانی های رده بالا تکنولوژی که محصولاتشان براساس باتری های لیتیومی می باشد، از بهترین متدها در باتری های خود استفاده می کنند.
باتری های لیتیوم یونی برای تعداد محدودی از سیکل شارژی تعریف شده اند. برای مثال در مورد گوشی های آیفون این تعداد سیکل (چرخه) ۵۰۰ بار می باشد. سیکل شارژی بدین معنا می باشد که باتری گوشی ما به طور کامل شارژ مجدد شود.
بعبارتی دیگر، اگر شما گوشی آیفون خود را از ۹۰ درصد شارژ، شروع به شارژ کنید، بدین معناست که شما فقط از ۱۰ درصد یک سیکل شارژی کامل استفاده کرده اید.
بهتر است از گوشی خود انقدر استفاده نکنید که باتری آن کاملا خالی شود و گوشی شما خاموش شود، چون باعث کاهش عمر باتری شما در دراز مدت خواهد شد. پس بهتر است هر وقت گوشی شما پیغام شارژ مجدد می دهد و نیاز به شارژ دارد، آن را شارژ کنید و بدین گونه مشکل خاصی برای باتری شما پیش نخواهد آمد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار