مدیر کل امور اقتصادی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت خبر داد:

تسهیلات جدید حساب ذخیره ارزی برای واحدهای تولیدی

مدیر کل امور اقتصادی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت از اعطای تسهیلات جدید از محل حساب ذخیره ارزی به واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ علي اصغر رمزي در گفتگو با شاتا ضمن بيان اين مطلب افزود: براساس مصوبه اخير هيئت امنا حساب ذخيره ارزي، واحدهاي توليدي كه قبلاً از منابع اين حساب استفاده كرده اند و با تغيير در پرداخت اقساط و جرايم حاصل از آن مواجه شده اند در محدوده زماني قيد شده مي‌توانند از تسهيلات ويژه شامل بخشودگي جرايم برخوردار شوند.

وي گفت:‌ بر اين اساس تمامي گيرندگان تسهيلات از محل حساب ذخيره ارزي كه تا زمان ابلاغ اين مصوبه اقساط معوق دارند مي‌توانند بدون تغيير نوع ارز و نرخ سود مربوطه، ظرف سه ماه تقاضاي خود را براي تسويه اقساط معوق به بانك عامل ارايه و ضمن بازپرداخت اصل و سود تسهيلات دريافتي، از بخشودگي جريمه تاخير برخوردار شوند.

رمزي در ادامه تاكيد كرد: مانده اقساط بايد در سررسيدهاي تعيين شده پرداخت شود چرا كه در غير اين صورت مشمول دوازده درصد جريمه خواهند شد.

وي ادامه داد: در مواردي كه به تشخيص هيئت مديره بانك عامل، امكان بازپرداخت يكباره اقساط معوق براي بدهكاران ميسر نباشد بانك مي‌تواند ظرف سه ماه از تاريخ ابلاغ اين مصوبه،‌ اقساط معوق مشتري را براي يكبار و حداكثر به مدت دو سال تقسيط كند كه در اين صورت بخشودگي جريمه تاخير منوط به تسويه به موقع تمامي اقساط خواهد بود.

مدير كل امور اقتصادي وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه گفت: ‌براساس اين مصوبه بانك هاي عامل نيز موظفند فهرست امهال گيرندگان را پس از مدت مذكور به دفتر هيئت دولت و بانك مركزي اعلام كنند.

به گفته رمزي،‌ بانك مركزي نيز بايد پس از مهلت مقرر نسبت به اجراي دقيق اين مصوبه اقدام كند و گزارشات خود را دراين باره به هيئت دولت ارائه دهد.

وي همچنين متذكر شد:‌ در صورت تقاضاي تسهيلات گيرندگان، بازپرداخت تسهيلات غيردلاري درخصوص طرح‌هاي بازسازي و نوسازي نساجي، با نرخ ثابت 3 درصد و با تبديل به دلار آمريكا در زمان انعقاد قرارداد صورت مي‌گيرد.

رمزي با تاكيد به واحدهاي توليدي مبني بر اقدام هرچه سريع تر در اين خصوص اظهار كرد:‌ اين مصوبه براي تمامي سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان ها و همچنين انجمن‌ها و تشكل‌هاي توليدي ارسال شده است از اين رو واحدها مي‌توانند با كسب اطلاعات بيشتر در اين رابطه اقدام كنند./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار