مرگ زن مشکوک به بیماری آنفولانزا در بوشهر

اخبار دریافتی از مرگ یک زن جوان در یکی از بیمارستان های شهر بوشهر به دلایل مشکوکی از جمله ابتلاء به آنفولانزا حکایت می کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این خانم جوان که گفته می شود 35 سال سن داشته شب گذشته با علائم مشکوک انفلانزا به یکی از بیمارستان های شهر بوشهر مراجعه کرده که پس از تایید پزشک معالجش به علائم احتمالی این بیماری بستری می شود .

بعدظهر جمعه با عود شدید این بیماری که سیستم تنفسی و قلبی و عروقی این بیمار را درگیر می کند وی دچار تنگی شدید تنفسی می شود که به رغم تلاش های گسترده پزشکان و کادر درمانی این بیمارستان ، بیمار فوت می کند .

هر چند مسئولان وزارت بهداشت در سایه حادثه خمینی شهر و با تاخیر غیر قابل باوری اقدام به اطلاع رسانی های پراکنده ای در خصوص بیماری انفلانزا کرده اند و در گفته های ضد و نقیض از کنترل این بیماری در رسانه ها خبر می دهند اما هم اکنون هشت بیمار در یکی از بیمارستان های شهر بوشهر با داشتن بیماری های زمینه ای ولی مبتلا به انفلانزا بستری هستند که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان علاقمند به رسانه ای کردن آن نیستند.

‌برای بیش از ۹۰ درصد مبتلایان به این بیماری درمان خاصی وجود ندارد، افرادی که در ابتدای ابتلا هستند حتماً به پزشک مراجعه کنند و اجازه ندهند که این بیماری کهنه شود. افراد‌ پس از مراجعه، استفاده از مایعات گرم و سوپ را در برنامه خود قرار دهند تا این بیماری از بدن ریشه‌کن شود. مهمترین خطر‌ در این رابطه گرفتاری ریوی است که فرد بیمار همراه با سرفه‌های خشک پس از چند روز خلط‌های آغشته به خون دارد، این بیماران حتماً باید به پزشک مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند. مادران باردار و افرادی که بیماری پیش زمینه‌ای دارند در اماکن شلوغ حضور نیابند، زیرا امکان شیوع بیماری وجود دارد و افرادی هم که به این بیماری مبتلا هستند به‌ طور مکرر دست‌های خود را با صابون بشویند و ماسک بزنند.

از علائم این بیماری می توان به بالا بودن درجه حرارت بدن ( درجه حرارت بدن به مدت بیش از دو روز بیشتر از ۸/۳۷ درجه سانتی گراد باشد ) ، ابتلا به درد ناگهانی یا ترشح از یک یا دو گوش ،احساس درد در گوش خود و ادامه آن به مدت بیش از چند روز ، آبریزش و گرفتگی بینی بیش از ۱۰ روز ، سرفه همراه با خلط غلیظ و بدبوی زرد و سبز رنگ ، گلودرد بیش از ۴۸ ساعت به هنگام بلع غذا ، حساسیت های پوستی یا جلدی غیر قابل توجیه ، سفتی گردن همراه با سردرد مداوم ، درد در ناحیه سینوزیت ها، تب و ترشحات زرد یا سبز رنگ بینی که بیش از ۴۸ ساعت طول بکشد،تب و لرز، سردرد، دردهای عضلانی از جمله کمردرد، خستگی، سرفه (که ممکن است با خلط همراه باشد.)، گلودرد، خشونت صدا، استفراغ ، خارش بدن و کوفتگی اشاره کرد. آنفلوآنزا در تمام سنین به غیر از دوران شیرخوارگی دیده می شود.

یکی از عادت های اشتباهی که مردم دارند این است که در هنگام سرماخوردگی یا آنفلوانزا، دستمالی را که برای عطسه یا سرفه استفاده کرده اند در جیب یا دست خود نگه می دارند و مجدداً آن را مورد استفاده قرار می دهند. این راه بسیار ساده ای است که عوامل بیماری دوباره به بدن انتقال یابند و بتوانند باعث تشدید بیماری شوند. بیماران باید دستمال مورد استفاده را پس از یک بار مصرف فوراً دور بیندازند. یک اشتباه معمول دیگر آن است که با فشار بینی خود را در یک دستمال تمیز می کنند. فشار هوا باعث می شود که مقداری از ترشحات بینی که حاوی ویروس ها و میکروب ها هستند را به سینوس های زیر چشم انتقال دهند و باعث عفونت سینوسی شوند.

مردم برای کاهش علائم و نشانه های سرماخوردگی آسپرین مصرف می کنند اما تحقیقات نشان داده است که آسپرین تعداد ویروس های سرماخوردگی در ترشحات بینی را افزایش داده و در نتیجه شانس سرایت بیماری را از شخصی به شخص دیگر افزایش می دهد؛ بنا بر نظر سازمان ملی تحقیقاتی آلرژی و بیماری های واگیردار آمریکا، انجمن متخصصین اطفال آمریکا توصیه می کنند که نباید به بچه ها و نوجوانان آسپرین یا هر داروی دیگر که حاوی آسپرین است جهت درمان بیماری های ویروسی - به خصوص آبله مرغان و آنفلوانزا- تجویز شود. نتیجه تحقیقات پزشکی حاکی از این است که استفاده از آسپیرین برای درمان بیماری های ویروسی سرماخوردگی در کودکان باعث بیماری REYE می شود. این بیماری می تواند باعث زیان های غیر قابل جبران مغز و کبد شود و در مواقعی مرگ اطفال را نیز به دنبال داشته باشد.

برای محافظت بهتر و بیشتر از خود باید اصول بهداشتی را رعایت کنید: دست ها را با صابون و آب گرم شویید و از دیگر اعضای خانواده نیز بخواهید دست های خود را چند بار در روز بشویند. این کار از انتقال بیماری در خانه جلوگیری می کند.
منبع:تابناک
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار