تعیین متولی برای حوادث اطفای حریق در جاده ها و جنگل ها

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه برای حوادث اطفای حریق در جاده ها و جنگل ها متولی مشخصی وجود ندارد، گفت: در برنامه ششم توسعه متولی مشخصی برای این حوادث تعیین می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر کشور در حاشیه مراسم بزرگداشت نخستین ارتحال حضرت آیت الله غیوری نماینده سابق ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، که امروز (شنبه) در ساختمان معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر برگزار شد، با اشاره به برنامه ششم توسعه اظهار داشت: کارگروه امداد و نجات با مسئولیت جمعیت هلال احمر در ذیل موضوع اجتماعی برنامه ششم توسعه برگزار می شود.

وی با اشاره به موضوع امداد و نجات تاکید کرد: در حال حاضر در خصوص موضوعات امداد و نجاتی در کشور دچار اشکالاتی هستیم به همین منظور تلاش می‌کنیم تا موضوع اطفای حریق جاده ها و جنگل ها که یک مسئله مهم است را بتوانیم در برنامه ششم توسعه جای داده و برای آن یک متولی پیدا کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: امیدواریم در هیئت دولت برای حوادث و اطفای حریق جاده ای و جنگل ها اعتباری در نظر بگیرند و در زیر گروه موضوعات اجتماعی نیز متولی منصوب شود.

ضیایی با اشاره به موضوع مدیریت بحران در کشور تصریح کرد: کشور ما در سال با سوانح زیادی رو به رو است به همین منظور باید در برنامه ششم توسعه و در چهار چوب برنامه 5 ساله جمعیت، موضوع امداد و نجات را مشخص کنیم تا بتوانیم با همکاری سایر دستگاه های مرتبط مدیریت بهتری را اعمال کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار کافی برای حوادث جاده ای در نظر گرفته نشده است، افزود: ما می‌دانیم که دولت در حال حاضر با مشکلات اقتصادی رو به رو است اما حوادث جاده ای موضوعی نیست که هر از چند گاهی در کشور اتفاق بیافتد بلکه ما هر روز یک موضوع مهم و هر یک ماه یک سانحه در کشور داریم به همین دلیل دولت و مجلس باید به حوادث توجه بیشتری داشته باشند تا ما بتوانیم پاسخگویی‌مان را بالا ببریم.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به رایزنی های معاون اول رئیس جمهور برای تعیین بودجه برای موضوع حوادث کشور، تاکید کرد: نامه ای به سازمان برنامه فرستاده شده و از آن‌ها خواسته شده تا با توجه به وضعیت کشور اعتبار بیشتری را به سازمان جمعیت هلال احمر اختصاص دهند.

ضیایی با بیان اینکه 700 میلیارد تومان بودجه در قانون بودجه سال 94 برای سازمان هلال احمر کشور مصوب شده است، یادآور شد: مشکلاتی زیادی در کشور داریم به همین منظور در تلاش هستیم تا در روزهای آینده بتوانیم این بودجه را از دولت بگیریم.

وی تاکید کرد: حوادث جاده‌ای دومین عامل مرگ و میر مردم در کشور است به گونه ای که سالانه 17 هزار نفر بر اثر حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند البته باید توجه داشته باشیم که این موضوع رو به کاهش است زیرا در سال‌های قبل با توجه به تعداد کم خودرو و تردد کمتر در جاده‌ها ما سالانه 22 هزار کشته داشتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به نقش آموزش‌ در کاهش حوادث جاده‌ای گفت: در سال‌های اخیر با تمرکز به آموزش در صدا و سیما و رسانه‌ها توانستیم از بروز بسیاری از حوادث جلوگیری‌ کنیم. البته باید توجه داشته باشیم که در موضوع حوادث جاده‌ای، چندین نهاد و دستگاه‌ اجرایی تاثیرگذار داریم به طوری که در بخش امداد جاده‌ای وزارت بهداشت و سازمان امداد و نجات مسئولیت دارند و سازندگان جاده، سازندگان خودرو و آموزش و پرورش در اطلاع رسانی و ارتقاء کیفیت جاده و خودرو نقش مهمی دارند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار